17 July 2017, 12:21
(17 July 2017, 12:05)Marc1970 schreef: De 'boutjes' van de pennen zijn conisch en in het naafdeel gedrukt/getrokken met die moer en krijg ik er altijd uit mbv de hamer, universeel gereedschap no. 1. Zet de boel op spanning (voor de onderste pen doet de veer dat al) en sla inderdaad weerskanten, de conische passing schrikt los. Een grote hamer erachter en tikken met een kleinere.
Door de veerspanning komt de wielarm best met een vaartje naar beneden, een krik eronder is wel prettig.
Mijn ervaring met die kogels is dat ze meest nog prima zat zijn, zeker als er nog vet en beweging inzit. Om de hele kogel te vervangen heb je weer een ander gereedschap nodig aangezien die in de wielarm geperst zijn. Uitbaggeren, drogen, nieuw MoS2 vet erin en gaan.
"Aan de bovenkant kwam het boutje direct uit het remschijf deel, maar ik kan het niet van de onderste bouten los tillen, heb ik hier iets gemist los te maken?" deze snap ik niet.
Dank je, hele snelle reactie al!
De onderste draagarm had ik idd al op de krik gezet, ik merkte bij het losmaken van de moer dat deze meteen omlaag wilde ja.
Maar begrijp ik je goed dat je alleen de pen eruit hoeft te slaan en niet het hele fuseestuk? Ik dacht namelijk dat je het hele ding (fusee?) moest loshalen, heel zoals je ze ook nieuw koopt?
Wat ik met de laatste zin bedoelde is dat als je de moeren van de pennen afhaalt dat je dan met de bovenste draagarm omhoog het hele wiel deel waar de remschijf op zit eraf zou kunnen halen, al lukt dit dus niet omdat die vast zit in de onderste pen.