De 'boutjes' van de pennen zijn conisch en in het naafdeel gedrukt/getrokken met die moer en krijg ik er altijd uit mbv de hamer, universeel gereedschap no. 1. Zet de boel op spanning (voor de onderste pen doet de veer dat al) en sla inderdaad weerskanten, de conische passing schrikt los. Een grote hamer erachter en tikken met een kleinere.
Door de veerspanning komt de wielarm best met een vaartje naar beneden, laat de moer nog wat zitten en een krik eronder om hem te laten zakken is wel prettig.
Mijn ervaring met die kogels is dat ze meest nog prima zat zijn, zeker als er nog vet en beweging inzit. Om de hele kogel te vervangen heb je weer een ander gereedschap nodig aangezien die in de wielarm geperst zijn. Uitbaggeren, drogen, nieuw MoS2 vet erin en gaan.
"Aan de bovenkant kwam het boutje direct uit het remschijf deel, maar ik kan het niet van de onderste bouten los tillen, heb ik hier iets gemist los te maken?" deze snap ik niet.
Door de veerspanning komt de wielarm best met een vaartje naar beneden, laat de moer nog wat zitten en een krik eronder om hem te laten zakken is wel prettig.
Mijn ervaring met die kogels is dat ze meest nog prima zat zijn, zeker als er nog vet en beweging inzit. Om de hele kogel te vervangen heb je weer een ander gereedschap nodig aangezien die in de wielarm geperst zijn. Uitbaggeren, drogen, nieuw MoS2 vet erin en gaan.
"Aan de bovenkant kwam het boutje direct uit het remschijf deel, maar ik kan het niet van de onderste bouten los tillen, heb ik hier iets gemist los te maken?" deze snap ik niet.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

