28 September 2016, 08:55
Zoals ik het begrijp, is een dergelijk relais parallel met de min kant vd bobine gezet, zodat het dus dezelfde pulsen ziet als de bobine. Door deze pulsen blijft het relais in de 'aan' stand. LPG installaties hebben ook zoiets, in mijn 240 hoor ik het klikken tijdens de eerste omwenteling van de startmotor.
Het probleem kan dan ook nog in de verdeler zitten, dat die geen heldere pulsen meer produceert en je dus geen vonk en geen brandstof hebt.
D jet heeft onderin de verdeler trigger points, maar ik dacht dat die meer te maken hebben met inspuitduur en aansturing van de injectors.
Misschien heeft D jetronic nog wel meer schakelingen die je probleem kunnen veroorzaken, ik ben daar verder helemaal niet in thuis.
Het probleem kan dan ook nog in de verdeler zitten, dat die geen heldere pulsen meer produceert en je dus geen vonk en geen brandstof hebt.
D jet heeft onderin de verdeler trigger points, maar ik dacht dat die meer te maken hebben met inspuitduur en aansturing van de injectors.
Misschien heeft D jetronic nog wel meer schakelingen die je probleem kunnen veroorzaken, ik ben daar verder helemaal niet in thuis.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969