4 September 2016, 12:25
skidje schreef:Ik denk dat alle blokken uit een 940 wel een keer naar een 240 zijn verhuisd. Meeste daarvan is hier wel gedocumenteerd.
Maar in principe geldt voor een 940 blok dat je de computer moet meenemen en van een late 240 uit 92 een motor-kabelboom moet regelen.
De ontsteking moet voor de 245 een plaatsje linksvoor op het blok krijgen. Daarvoor moet regelmatig die tussenas uit een oud blok in een nieuwer (940) blok worden geschoven.
Voor de automaat niet veel te doen. Overigens zijn een fijne AW03-70L bakken van een 740 uit 88-90 waarvan je het staartsstuk kunt wisseln met een oude BW55 en daarmee heb je wel een km aandrijving voor je instrumentarium!
Dit staat hier allemaal duidelijk beschreven. Zoek anders maar eens het topic van Dopski (B230F) ombouw
Skidje, of Dopski.
Zouden jullie de link eens kunnen doorsturen? Ik kan 'm niet vinden met zoekterm b230f

..
huidige auto's:
Portugese Toyota Corolla scheurbak 1988
Camper Iveco Turbodaily 1979
Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97 en V70 170pk ‘01
Portugese Toyota Corolla scheurbak 1988
Camper Iveco Turbodaily 1979
Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97 en V70 170pk ‘01