3 September 2016, 20:32
Ik denk dat alle blokken uit een 940 wel een keer naar een 240 zijn verhuisd. Meeste daarvan is hier wel gedocumenteerd.
Maar in principe geldt voor een 940 blok dat je de computer moet meenemen en van een late 240 uit 92 een motor-kabelboom moet regelen.
De ontsteking moet voor de 245 een plaatsje linksvoor op het blok krijgen. Daarvoor moet regelmatig die tussenas uit een oud blok in een nieuwer (940) blok worden geschoven.
Voor de automaat niet veel te doen. Overigens zijn een fijne AW03-70L bakken van een 740 uit 88-90 waarvan je het staartsstuk kunt wisseln met een oude BW55 en daarmee heb je wel een km aandrijving voor je instrumentarium!
Dit staat hier allemaal duidelijk beschreven. Zoek anders maar eens het topic van Dopski (B230F) ombouw
Maar in principe geldt voor een 940 blok dat je de computer moet meenemen en van een late 240 uit 92 een motor-kabelboom moet regelen.
De ontsteking moet voor de 245 een plaatsje linksvoor op het blok krijgen. Daarvoor moet regelmatig die tussenas uit een oud blok in een nieuwer (940) blok worden geschoven.
Voor de automaat niet veel te doen. Overigens zijn een fijne AW03-70L bakken van een 740 uit 88-90 waarvan je het staartsstuk kunt wisseln met een oude BW55 en daarmee heb je wel een km aandrijving voor je instrumentarium!
Dit staat hier allemaal duidelijk beschreven. Zoek anders maar eens het topic van Dopski (B230F) ombouw
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..