3 September 2016, 20:07
Hallo hugo.
Het motorblok van een 940 is qua buitenkant zo goed als hetzelfde. Dus je zou die er zo in kunnen leggen. Je hebt wel wat haken en ogen die je hebt. Zoals je verdeler die je moet ombouwen (hulpas overzetten, verdeler aan de zijkant van het blok maken en een blinddop aan de achterkant van de kop bij de nokkenas). Brandstof regeling( carburateurs werden bijna niet meer gebruikt).
De automaat is een ander verhaal. Afgezien van een klein beetje elektronica van de overdrive valt het mee. Alleen heb je geen kabel aandrijving meer voor je kilometerteller.
Er zijn nog wel wat haken en ogen maar voor een beetje sleutelaar moet het geen probleem zijn.
Groetjes laurens
Het motorblok van een 940 is qua buitenkant zo goed als hetzelfde. Dus je zou die er zo in kunnen leggen. Je hebt wel wat haken en ogen die je hebt. Zoals je verdeler die je moet ombouwen (hulpas overzetten, verdeler aan de zijkant van het blok maken en een blinddop aan de achterkant van de kop bij de nokkenas). Brandstof regeling( carburateurs werden bijna niet meer gebruikt).
De automaat is een ander verhaal. Afgezien van een klein beetje elektronica van de overdrive valt het mee. Alleen heb je geen kabel aandrijving meer voor je kilometerteller.
Er zijn nog wel wat haken en ogen maar voor een beetje sleutelaar moet het geen probleem zijn.
Groetjes laurens