7 June 2006, 12:35
Kaasie schreef:
Een versleten motor is en blijft versleten. Maar met toevoegingen kan het slijtproces worden vertraagd. Bij een versleten motor kan je dus het vervangen/reviseren soms nog even uitstellen. Een goede motor gaat langer mee.
De olieboer wil alleen maar olie verkopen en het interesseert hem geen bal hoe lang jouw auto meegaat. Hij wil alleen olie leveren die misschien ietsje beter is dan van de concurent en het liefst veel goedkoper te fabriceren is. Dus zonder dure toevoegingen. Hij levert dus olie die aan de eisen van de autofabrikant voldoet.
De autofabrikant wil dat jij weer snel een nieuwe auto koopt. Dus je auto mag best wat sneller slijten.
De leverancier van toevoegingen wil zijn product verkopen en wil waarmaken wat hij belooft in z'n advertentie. Hij zal dus proberen een product te leveren wat het slijtproces vertraagt.
Van 1 product heb ik verschillende test raporten gelezen. En gesproken met mensen die het toepassen. Dit was zeer positief en ik gebruik het nu en ben er erg tevreden over.
Dat is TSL. De NS is er jaren geleden mee begonnen het toe te passen in de lagers van de treinstellen. De levensduur bleek te verdubbelen. Toen zijn ze het ook gaan gebruiken voor de diesellocs. Ook die bleken minder slijtgevoelig. Nu passen ze het op elle treinen toe.
Verschillende autorestaurateurs gebruiken het voor hun auto's waaronder Volvo restaurateurs als o.a. Nordicar.
Toevallig heb ik begin van de maand er met Nordicar nog over gesproken en ze vinden het een prachtig spul en hebben er goede ervaringen mee. Jammer alleen dat het zo duur is maar slijtage is duurder.
In mijn vorige 245 was het verschil goed te merken. Voor het toepassen stond hij te schudden en te rammelen. Met gebruik van liep hij veel rustiger stond niet meer te schudden was zuiniger in verbruik.
Het verschil met mijn 245 van nu is veel kleiner om dat hij voor gebruik ook al prima liep. de motor lijkt iets soepeler en stiller te draaien.
Als ik het verschil meer zou merken zou de motor meer versleten zijn dan hij is. Maar door gebruik vertraag ik het slijtproces en hoop minder snel aan vervanging toe te zijn.
Frits
Citaat:een versleten motor is versleten
hoe dik je de olie erin gooit van mij part met cardanolie.
maar daar repareer je je versleten motor toch niet mee.
alle toevoegsels van wijns of andere zooi is toch weggegooid geld. ontwikkeld voor de langere verversings termijnen van vandaag de dag , dat daar absoluut geen toevoegsels bij gegooit mogen worden.
als je op tijd ververst en gewoon je ververs termijnen aan houd blijft je motor ook schoon van binnen.
de gene die veel korte stukjes rijd ververst ff eerder.
die mensen die dit niet belangrijk achten , zullen dit in de toekomst gaan merken , door bijv. een versleten motor met veel carter-druk / blauwe pluimen uit de uitlaat of de klepdeksel vol met prut (mayonaise).
dus wie zijn auto/motor het beste wil geven.
gewoon normaal je verversings termijnen aanhouden en geld besparen door niet van die puf-zooi te kopen die je moet toevoegen aan je olie.
kan je beter dat geld aan een duurdere motorolie besteden
als dat zo verschrikkelijk veel verbetering geeft aan je olie zullen de olie fabrikanten dit ook gaan toevoegen in de olie.
de motor-olieen van vandaag de dag zijn zo verschrikkelijk goed
Een versleten motor is en blijft versleten. Maar met toevoegingen kan het slijtproces worden vertraagd. Bij een versleten motor kan je dus het vervangen/reviseren soms nog even uitstellen. Een goede motor gaat langer mee.
De olieboer wil alleen maar olie verkopen en het interesseert hem geen bal hoe lang jouw auto meegaat. Hij wil alleen olie leveren die misschien ietsje beter is dan van de concurent en het liefst veel goedkoper te fabriceren is. Dus zonder dure toevoegingen. Hij levert dus olie die aan de eisen van de autofabrikant voldoet.
De autofabrikant wil dat jij weer snel een nieuwe auto koopt. Dus je auto mag best wat sneller slijten.
De leverancier van toevoegingen wil zijn product verkopen en wil waarmaken wat hij belooft in z'n advertentie. Hij zal dus proberen een product te leveren wat het slijtproces vertraagt.
Van 1 product heb ik verschillende test raporten gelezen. En gesproken met mensen die het toepassen. Dit was zeer positief en ik gebruik het nu en ben er erg tevreden over.
Dat is TSL. De NS is er jaren geleden mee begonnen het toe te passen in de lagers van de treinstellen. De levensduur bleek te verdubbelen. Toen zijn ze het ook gaan gebruiken voor de diesellocs. Ook die bleken minder slijtgevoelig. Nu passen ze het op elle treinen toe.
Verschillende autorestaurateurs gebruiken het voor hun auto's waaronder Volvo restaurateurs als o.a. Nordicar.
Toevallig heb ik begin van de maand er met Nordicar nog over gesproken en ze vinden het een prachtig spul en hebben er goede ervaringen mee. Jammer alleen dat het zo duur is maar slijtage is duurder.
In mijn vorige 245 was het verschil goed te merken. Voor het toepassen stond hij te schudden en te rammelen. Met gebruik van liep hij veel rustiger stond niet meer te schudden was zuiniger in verbruik.
Het verschil met mijn 245 van nu is veel kleiner om dat hij voor gebruik ook al prima liep. de motor lijkt iets soepeler en stiller te draaien.
Als ik het verschil meer zou merken zou de motor meer versleten zijn dan hij is. Maar door gebruik vertraag ik het slijtproces en hoop minder snel aan vervanging toe te zijn.
Frits