Wat je omschrijft komt erg bekend voor.
De storing zou je dus in de buurt van de LMM moeten zoeken.
Meet de LMM even door, aangezien je aangeeft dat zodra je de LMM hebt losgekoppeld de motor een stuk beter loopt. Waarde is rond de 2,5 - 4 ohm.
Meten doe je op pin 2 en 3 van de LMM.
Ik heb het gehad met mijn 240 Polar B230F. De motor hield ineens flink in en begon te ploffen zodra je gas gaf en ook het stotteren tijdens rijden/accelereren.
Bij koude motor wilde die helemaal niet starten. Ook het uitlezen hielp niet en ik stond toen ook voor een raadsel.
De 240 had ik toen achter gelaten bij de dealer, die ook niets kon vinden (was ook tevens gelijk het laatste bezoek bij de dealer, zo'n 2 jaar geleden).
Pas nadat ik een vervangende LMM had gemonteerd was het probleem opgelost.
Ook dit is (voor mij) herkenbaar. Nadat ik de LMM had verwisseld, was het probleem over.
De storing zou je dus in de buurt van de LMM moeten zoeken.
Meet de LMM even door, aangezien je aangeeft dat zodra je de LMM hebt losgekoppeld de motor een stuk beter loopt. Waarde is rond de 2,5 - 4 ohm.
Meten doe je op pin 2 en 3 van de LMM.
Ik heb het gehad met mijn 240 Polar B230F. De motor hield ineens flink in en begon te ploffen zodra je gas gaf en ook het stotteren tijdens rijden/accelereren.
Bij koude motor wilde die helemaal niet starten. Ook het uitlezen hielp niet en ik stond toen ook voor een raadsel.
De 240 had ik toen achter gelaten bij de dealer, die ook niets kon vinden (was ook tevens gelijk het laatste bezoek bij de dealer, zo'n 2 jaar geleden).
Pas nadat ik een vervangende LMM had gemonteerd was het probleem opgelost.
Citaat:staat te hoesten te pruttelen en te dansen, als je gas geeft ploft hij en komt soms ineens op toeren maar zakt dan ook weer weg.
Ook dit is (voor mij) herkenbaar. Nadat ik de LMM had verwisseld, was het probleem over.
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992