Vandaag halen we 'm op.
Naast onze dagelijkse auto, een 940 combi met 615.000 km, stond een VW Polo uit 1990.
Superschattig maar erg onpraktische auto.
Driedeurs, geen trekhaak, weinig laadruimte etc etc.
En...de enige auto waar mijn vrouw en ik altijd kwijlend bij staan dat is een 245.
Nu hebben we er een gevonden.
Een mooie blauwe combi uit 1978.
Natuurlijk is een auto van 38 jaar een oude bak, met nogal wat roest her en der maar deze auto is nog te redden.
Doorslaggevend was dat 'ie twee volle jaren APK heeft en dat, als deze afgelopen zijn, de auto 40 jaar is.
Dat maakt het een interessante auto om in te investeren.
Wat opvalt:
- het is een DL maar hij heeft wel stuurbekrachtiging
- absurd lage kilometerstand. 195.000. Ik heb de neiging het te geloven want het interieur is nog mooi en de stoelen zijn niet doorgezakt.
- de auto is (zoals zovelen) weer terug gezet op benzine maar het leeggewicht op kenteken is toch nog 1396 kg
![[Afbeelding: 07EA0897-8F3E-4FFF-BE98-BE841D08CD0D_zpsipfvvt8q.jpg]](http://i1174.photobucket.com/albums/r612/hugokoenbrouwer/Mobile%20Uploads/2016-07/07EA0897-8F3E-4FFF-BE98-BE841D08CD0D_zpsipfvvt8q.jpg)
Plan de campagne op korte termijn:
- dorpels beide zijden laten lassen
- alle vloeistoffen en filters verversen en klepjes laten stellen
- auto voorzien van goed geluid (nwe radio en speakers)
Naast onze dagelijkse auto, een 940 combi met 615.000 km, stond een VW Polo uit 1990.
Superschattig maar erg onpraktische auto.
Driedeurs, geen trekhaak, weinig laadruimte etc etc.
En...de enige auto waar mijn vrouw en ik altijd kwijlend bij staan dat is een 245.
Nu hebben we er een gevonden.
Een mooie blauwe combi uit 1978.
Natuurlijk is een auto van 38 jaar een oude bak, met nogal wat roest her en der maar deze auto is nog te redden.
Doorslaggevend was dat 'ie twee volle jaren APK heeft en dat, als deze afgelopen zijn, de auto 40 jaar is.
Dat maakt het een interessante auto om in te investeren.
Wat opvalt:
- het is een DL maar hij heeft wel stuurbekrachtiging
- absurd lage kilometerstand. 195.000. Ik heb de neiging het te geloven want het interieur is nog mooi en de stoelen zijn niet doorgezakt.
- de auto is (zoals zovelen) weer terug gezet op benzine maar het leeggewicht op kenteken is toch nog 1396 kg
![[Afbeelding: 07EA0897-8F3E-4FFF-BE98-BE841D08CD0D_zpsipfvvt8q.jpg]](http://i1174.photobucket.com/albums/r612/hugokoenbrouwer/Mobile%20Uploads/2016-07/07EA0897-8F3E-4FFF-BE98-BE841D08CD0D_zpsipfvvt8q.jpg)
Plan de campagne op korte termijn:
- dorpels beide zijden laten lassen
- alle vloeistoffen en filters verversen en klepjes laten stellen
- auto voorzien van goed geluid (nwe radio en speakers)
huidige auto's:
Volvo 245 GL 1979 (oude van Hein)
Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97, V70 II 170pk ‘01 en V70 III D5 ‘08
Volvo 245 GL 1979 (oude van Hein)
Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97, V70 II 170pk ‘01 en V70 III D5 ‘08