30 May 2006, 15:05
Goed,
Weer terug uit de US. We zijn hard bezig spullen te verzamelen. LPi injectoren vallen nog niet mee, al zijn er wel manieren om aan spullen te komen. Ik wil heel erg graag mijn GT op LPi hebben lopen omdat deze atmosferisch is. Dat valt nog helemaal niet mee. De injectoren die ik heb liggen zijn van een oudere generatie en gaan erg vaak stuk en zijn enorm groot.
Voor de turbo-mensen: Ik ben een aantal artikelen tegen gekomen waar performance projecten LPG gebruikten met beduidend positieve resultaten. De auto leverde behoorlijk meer power lopend op LPG door de positieve eigenschappen (klopvastheid) van LPG maximaal uit te buiten. Tot mijn stomme verbazing werd er LPG in dampvorm gebruikt. Het systeem dat ik nu dus ook gebruik.
Het is dus duidelijk dat door aanpassing van de turbodruk de positieve eigenschappen van LPG al benut kunnen worden, ongeacht de vorm waarin deze zich bevind. LPi blijft natuurlijk nog mooier, maar als je voor een wat goedkopere en makkelijkere oplossing wilt gaan, zal je toch uitkomen bij de Keihin injectoren. Als je Megasquirt de ontsteking laat regelen zal je op een heel erg mooie performancewinst kunnen komen.
Weer terug uit de US. We zijn hard bezig spullen te verzamelen. LPi injectoren vallen nog niet mee, al zijn er wel manieren om aan spullen te komen. Ik wil heel erg graag mijn GT op LPi hebben lopen omdat deze atmosferisch is. Dat valt nog helemaal niet mee. De injectoren die ik heb liggen zijn van een oudere generatie en gaan erg vaak stuk en zijn enorm groot.
Voor de turbo-mensen: Ik ben een aantal artikelen tegen gekomen waar performance projecten LPG gebruikten met beduidend positieve resultaten. De auto leverde behoorlijk meer power lopend op LPG door de positieve eigenschappen (klopvastheid) van LPG maximaal uit te buiten. Tot mijn stomme verbazing werd er LPG in dampvorm gebruikt. Het systeem dat ik nu dus ook gebruik.
Het is dus duidelijk dat door aanpassing van de turbodruk de positieve eigenschappen van LPG al benut kunnen worden, ongeacht de vorm waarin deze zich bevind. LPi blijft natuurlijk nog mooier, maar als je voor een wat goedkopere en makkelijkere oplossing wilt gaan, zal je toch uitkomen bij de Keihin injectoren. Als je Megasquirt de ontsteking laat regelen zal je op een heel erg mooie performancewinst kunnen komen.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl