6 November 2015, 11:23
Marc1970 schreef:Mijn 144 heeft ook zo'n bak en het boek heb ik ook. Helaas, het boek zegt er weinig over, zal wel geen storing zijn die ze destijds verwacht hadden. Maar na 40 jaar gaat alles een keer. In de Rover en Triumph hoek is de BW35 ook veel gebruikt, misschien weten die meer.
Volgens mij is het bijna niet te doen om storingen aan een automaat op de werktafel te vinden, het diagnose stellen gebeurt allemaal met de stall test en de road test.
Dit vond ik op de www: http://roverp5.proboards.com/thread/7471/bw-35
Slow engagement is normally low fluid level, and that will affect forward and reverse drive equally, so if you've only got the juddering and occasional complete loss of movement in forward drive then I'd say that the seal on the front clutch piston has failed. To get at that the box needs to be removed and dismantled.
This may give you an idea of what is involved.
roverp5.proboards.com/thread/6931/bw35-strip-rebuild-pictures
Read more: http://roverp5.proboards.com/thread/7471...z3qc62EagD
Marc,
Ik ga volgende week eens met de bak aan de slag, ik denk dat ik die zuiger waarop hij doelt wel weet te vinden. Ik laat het wel weten!
Volvo 740 tic 1987, 244 GLE 1980, 144 1973
142 1968
144 1969
144s 1967
244 turbo 1980
244 turbo 1981
142 1968
144 1969
144s 1967
244 turbo 1980
244 turbo 1981

