Lastig als in kraken? Een plakkende plaat of andere ontkoppelproblemen, dat merk je het best aan de R omdat die niet gesynchroniseerd is. Die zal het eerst kraken. Doe de clutch spindown test, van een willekeurige versnelling naar R moet binnen een paar tellen zonder kraken verlopen.
Een versleten synchromesh-ring van de 1 zou er nog bij kunnen, zodat die ook slecht pakt en kraakt.
Hoe zijn de busjes onderin de pook? Dat zou ook een deel van het het 1 en R probleem kunnen verklaren, maar niet het kruipen in z'n vrij. Een versnellingsbak lijkt nogal binair, of hij schakelt een versnelling, of niet. Misschien zijn er mengstanden denkbaar van 10% 1 en 90% N?
Gaat de pook voelbaar klak-klak van de ene stand naar de andere? Misschien blijft de pook ergens halverwege hangen en iets druk geven op de 1 zodat die net genoeg kracht overbrengt om de auto te laten kruipen? Daar zouden de synchro ringen heel erg van slijten. Is er geen stand van de pook te vinden waarin de auto niet vooruit kruipt?
Hier staat een plaatje, je bak zou dan ergens in 'step 4' blijven hangen, waar de 'cone clutch' het te selecteren tandwiel op gang gaat brengen.
http://www.rsgear.com/blog/2011/5/23/und...lures.aspx
Zit er lekker veel ATF type F in de bak?
Een versleten synchromesh-ring van de 1 zou er nog bij kunnen, zodat die ook slecht pakt en kraakt.
Hoe zijn de busjes onderin de pook? Dat zou ook een deel van het het 1 en R probleem kunnen verklaren, maar niet het kruipen in z'n vrij. Een versnellingsbak lijkt nogal binair, of hij schakelt een versnelling, of niet. Misschien zijn er mengstanden denkbaar van 10% 1 en 90% N?
Gaat de pook voelbaar klak-klak van de ene stand naar de andere? Misschien blijft de pook ergens halverwege hangen en iets druk geven op de 1 zodat die net genoeg kracht overbrengt om de auto te laten kruipen? Daar zouden de synchro ringen heel erg van slijten. Is er geen stand van de pook te vinden waarin de auto niet vooruit kruipt?
Hier staat een plaatje, je bak zou dan ergens in 'step 4' blijven hangen, waar de 'cone clutch' het te selecteren tandwiel op gang gaat brengen.
http://www.rsgear.com/blog/2011/5/23/und...lures.aspx
Zit er lekker veel ATF type F in de bak?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

