3 March 2015, 19:45
Na wat zoeken lijken er een paar opties te zijn.
Makkelijkste optie: kapotte pomp vervangen door (evt. tweedehands) K-JET in-tank pomp. Alleen dan is de kans op brandstoftekort later (met bijv. de nog te installeren intercooler of andere upgrade) best groot.
Optie twee: 740 pomp. Kost wel wat zagen in de vlotter.
Optie drie: Bosch 044 in lijn met een 740 turbo of Walbro 255 intank pomp.
Optie vier: Aeromotive 340 of Deatschwerks DW300 in-tank pomp. Zou genoeg vermogen moeten hebben om de oude in-lijn pomp helemaal te overbruggen.
De laatste optie lijkt op de lange duur de handigste. Iemand ervaring met een van deze pompen? Ik neem aan dat er wel een soort van brandstofdrukregeling tussen om niet tà veel druk te hebben?
Ik heb in elk geval weinig positieve verhalen gelezen over de Walbro pomp qua betrouwbaarheid, en de Bosch 044 en Aeromotive 340 schijnen behoorlijk wat lawaai te maken.
Alleen zou ik wel gewoon graag zo snel mogelijk een stukje willen rijden, dus ik denk dat ik in eerste instantie voor een van de eerste twee opties ga. Een andere pomp erin zetten is natuurlijk in principe een klusje van niks.
Makkelijkste optie: kapotte pomp vervangen door (evt. tweedehands) K-JET in-tank pomp. Alleen dan is de kans op brandstoftekort later (met bijv. de nog te installeren intercooler of andere upgrade) best groot.
Optie twee: 740 pomp. Kost wel wat zagen in de vlotter.
Optie drie: Bosch 044 in lijn met een 740 turbo of Walbro 255 intank pomp.
Optie vier: Aeromotive 340 of Deatschwerks DW300 in-tank pomp. Zou genoeg vermogen moeten hebben om de oude in-lijn pomp helemaal te overbruggen.
De laatste optie lijkt op de lange duur de handigste. Iemand ervaring met een van deze pompen? Ik neem aan dat er wel een soort van brandstofdrukregeling tussen om niet tà veel druk te hebben?
Ik heb in elk geval weinig positieve verhalen gelezen over de Walbro pomp qua betrouwbaarheid, en de Bosch 044 en Aeromotive 340 schijnen behoorlijk wat lawaai te maken.
Alleen zou ik wel gewoon graag zo snel mogelijk een stukje willen rijden, dus ik denk dat ik in eerste instantie voor een van de eerste twee opties ga. Een andere pomp erin zetten is natuurlijk in principe een klusje van niks.
1984 245 Turbo B21ET