Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Electronische brandstofinjectie home-brew (MegaSquirt) LPG
Je kan de auto aanbieden bij de RDW voor een keur. Deze kijken dan of de gebruikte slangen van de juiste soort en bouwjaar zijn, of alle onderdelen een E-keur hebben en of de tank een keuringsrapport heeft. Hoe je verder de boel draaiend krijgt is volgens mij niet beschreven en als de installatie deugdelijk aangesloten is, mooi loopt en geen rare pieken in de uitlaatgaswaarden heeft dan zal het je verder geen problemen opleveren.

Donderdag aan de meet geweest. We hadden nog problemen op een niet aangesloten IAT sensot (intake Air Temp sens.) Verder bleek de bedrading van de injectoren te zorgen voor problemen. Vermoedelijk te veel stroom over de gecombineerde massa. Ik heb nu de bedrading anders gelegd zodat de injectoren een eigen dubbele 2,5mm2 voeding hebben welke pas bekrachtigd wordt als de LPG wordt ingeschakeld. Ik heb de computer een eigen stoomvoorziening gegeven, ook weer geschakeld. En ik heb de Lambda controler een eigen voeding gegeven zodat die niet steeds een "warm-up" melding geeft. Alles heeft nu een eigen massakabel dat aan een vast gedeelte op de carrosorie is vastgemaakt. Verder heb ik een aantal draden de motorruimte ingetrokken met allen een eigen massa kabel. Ik kan nu 3 sensoren in de motorruimte aansluiten (CLT, IAT en TPS). De problemen met het toerentalsignaal is ook opgelost. Als je een Megasquirt bouwt, hou dan gewoon de beschrijving aan van de Hall-gever confuguratie.

Problemen die we nu nog hebben: een lek in de uitlaat waardoor de Lambda-sensor geen goede reading krijgt. Helaas heb ik mijn eigen Lambda-controler weten te slopen dus die moet eerst terug en omgeruild worden.... Goed, de auto loopt op gas. Ook stationair. De meeste problemen zijn opgelost met het juist leggen van de bedrading en ervoor te zorgen dat alle hardware 100% is.

Ik begon mijn topic met een kreet van "zo doe je dat" meen ik. Nou... Ik heb goed laten zien hoe het niet moet. Je kan zoiets op mijn experimenteer-manier (draadje hier-draadje daar) doen maar in dit geval is het toch allemaal te fijngevoelig. Do It Right is hier absoluut van toepassing.

Komende week gaan we de uitlaat in orde maken en dan kan alles een definitieve plek gaan krijgen. Ik moet nog achter 2 sensoren aan (IAT en CLT (coolant temp), ook al werkt een PTC (positive temp coeff. weerstand) ook..) En dan... Hoop ik het verlossende woord te roepen. Al met al zie ik het zeer zeker positief in. De waarden die nu op de laptop verschijnen zien er goed uit. Het hele traject kost wel een hoop tijd, maar ik ben er dan ook zeker niet dag en nacht mee bezig. Als we al het geklooi eruit wegstrepen dan is het een klusje van niets. Tongue

Over sensoren gesproken, ik heb bij de Ford een 32-tands sensorwiel en een VR-sensor gekocht. Een heel stuk goedkoper dan je bij de tuners kan vinden. We zijn druk doende deze op de poelie van een B23(0) te zetten en een sensor bracket te maken. De B23(0)'s kunnen dan op DIS ontsteking lopen en dan is de verdeler overbodig geworden. Geen slijtage meer aan de bewegende delen en ontsteekspanningen van boven de 15Kv. Ik ben heel benieuwd wat mijn B230 gaat doen met motorfiets throttlebodies. Maar dat is iets voor in Juni.

Enne, Ja.. Dat was ik bij Vinkeveen. Ik was daar aan het onderduiken.. Je weet wel, met zo'n fles op je rug vissen pesten....
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord

Berichten in dit topic
Electronische brandstofinjectie home-brew (MegaSquirt) LPG - door Bozzma - 6 May 2006, 23:21
Electronische brandstofinjectie home-brew (MegaSquirt) LPG - door Jelmar - 9 September 2006, 11:42
Electronische brandstofinjectie home-brew (MegaSquirt) LPG - door Jelmar - 17 September 2006, 19:55
Electronische brandstofinjectie home-brew (MegaSquirt) LPG - door Jelmar - 17 October 2006, 14:26
Electronische brandstofinjectie home-brew (MegaSquirt) LPG - door Jelmar - 18 October 2006, 21:34
Electronische brandstofinjectie home-brew (MegaSquirt) LPG - door Jelmar - 19 October 2006, 21:49
Electronische brandstofinjectie home-brew (MegaSquirt) LPG - door Jelmar - 21 October 2006, 18:19
Electronische brandstofinjectie home-brew (MegaSquirt) LPG - door Jelmar - 31 October 2006, 00:06
Electronische brandstofinjectie home-brew (MegaSquirt) LPG - door Jelmar - 14 November 2006, 20:11
Electronische brandstofinjectie home-brew (MegaSquirt) LPG - door Jelmar - 14 November 2006, 20:14
Electronische brandstofinjectie home-brew (MegaSquirt) LPG - door Jelmar - 15 November 2006, 16:16
Electronische brandstofinjectie home-brew (MegaSquirt) LPG - door Jelmar - 15 November 2006, 23:47
Electronische brandstofinjectie home-brew (MegaSquirt) LPG - door Jelmar - 16 November 2006, 00:00
Electronische brandstofinjectie home-brew (MegaSquirt) LPG - door Jelmar - 16 November 2006, 00:06
Electronische brandstofinjectie home-brew (MegaSquirt) LPG - door Jelmar - 16 November 2006, 13:42
Electronische brandstofinjectie home-brew (MegaSquirt) LPG - door Jelmar - 11 January 2007, 20:45
Electronische brandstofinjectie home-brew (MegaSquirt) LPG - door Jelmar - 21 January 2007, 19:42
Electronische brandstofinjectie home-brew (MegaSquirt) LPG - door Jelmar - 25 January 2007, 22:03

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  K-jet naar megasquirt Laurens Zondag 8 8.274 4 November 2013, 23:18
Laatste bericht: Laurens Zondag
  Kdfi (megasquirt kloon) afstellen Volvo 142 B23 10 10.839 28 November 2012, 18:14
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Electronische ontsteking LuckyLoek 4 4.852 14 May 2010, 21:36
Laatste bericht: Rob
  MegaSquirt Daily Driver 245 K-jet BI Lambda BI Fuel M&M 22 14.696 9 August 2009, 11:59
Laatste bericht: M&M
  megasquirt / trransistor ontsteking edwin 0 2.357 15 March 2008, 10:10
Laatste bericht: edwin
  Moet je een electronische ontsteking afstellen? michiel 8 9.047 8 December 2007, 21:32
Laatste bericht: abbabak
  mooie 16V motor met MEGASQUIRT in 242 kaasie 0 2.163 20 July 2007, 21:50
Laatste bericht: kaasie
  ombouwen b204gt naar electronische ontsteking koningbertone 4 5.282 7 August 2006, 14:43
Laatste bericht: Bozzma
  electronische ontsteking, welke stroomverdeler V122 3 4.923 2 July 2006, 11:19
Laatste bericht: Bozzma

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)