22 February 2015, 18:31
Dat is de zgn. vonkversterker. De verdeler is dat ding waar 1 hoogspanningskabel v.a. de bobine ingaat en 4 kabels naar de bougies uitgaan.
Het zal wel als de EZ116K werken. De verdeler is hier de basis, daarin zit een Hall of inductiesensor die geeft het signaal 'de motor draait', dan pas start het brandstofrelais de pompen (voor de veiligheid) en gaat de computer een tijdstip uitrekenen.
Vreemde voltages op de bobine, de 8,8V hoort bij sleutelstand II, bij III zou je 12V moeten krijgen (er zit een voorschakelweerstand ergens, met beide voltages zou een vonk moeten verschijnen echter) de min zou altijd 0V moeten zijn.
Het zal wel als de EZ116K werken. De verdeler is hier de basis, daarin zit een Hall of inductiesensor die geeft het signaal 'de motor draait', dan pas start het brandstofrelais de pompen (voor de veiligheid) en gaat de computer een tijdstip uitrekenen.
Vreemde voltages op de bobine, de 8,8V hoort bij sleutelstand II, bij III zou je 12V moeten krijgen (er zit een voorschakelweerstand ergens, met beide voltages zou een vonk moeten verschijnen echter) de min zou altijd 0V moeten zijn.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969