16 February 2015, 20:41
inmiddels al een poosje verder, met nieuwe ontwikkelingen.
-revisie setje voor pierburg en nieuwe B21 naald besteld... en ontvangen
-heb vorige week de hele carburateur eruit gehaald, lekker op de eettafel uit elkaar gehaald, schoongemaakt, nieuwe naald, nieuw (hoe heet dat koperkleurige zittinkje met dikke naaldje in de vlotterbak?), membraan was was nog mooi en heel en dus niet vervangen, nieuwe pakkingen en weer in elkaar.
heerlijk spul dat carb reiniger
schone carb weer de auto in..
testen op en afgelegen weggetje.. blijkt dat de LPG afsluiter niet meer afsluit.
ik rij met een oude, simpele (G1?) installatie. bekende knopje met letjes met LPG tank indicator, 1x drukken om LPG af te sluiten, dan nog een keer om benzine aan te zetten (en evt nog een keer om benzine uit te zetten/ carb leeg te rijden en daarna drukken om weer op LPG te rijden.)
in de stand 'lpg uit' bleef hij maar lopen op LPG.
als ik doordruk naar benzine dan had ik een futloos gaspendaal die nergens op reageert. geen benzine (of LPG) dus.
Zou het kunnen dat dit de oorzaak was dat de motor een poos geleden zo schudde en belabberd liep? LPG en benzine tegelijk oid?
hoe los ik dit afsluiter probleem op?? of gaat hier wat anders mis??
hier een kiekje van de verdeler, kon het merk zo snel niet vinden..
[ATTACH=CONFIG]4092[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4093[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4094[/ATTACH]
-revisie setje voor pierburg en nieuwe B21 naald besteld... en ontvangen
-heb vorige week de hele carburateur eruit gehaald, lekker op de eettafel uit elkaar gehaald, schoongemaakt, nieuwe naald, nieuw (hoe heet dat koperkleurige zittinkje met dikke naaldje in de vlotterbak?), membraan was was nog mooi en heel en dus niet vervangen, nieuwe pakkingen en weer in elkaar.
heerlijk spul dat carb reiniger

schone carb weer de auto in..
testen op en afgelegen weggetje.. blijkt dat de LPG afsluiter niet meer afsluit.
ik rij met een oude, simpele (G1?) installatie. bekende knopje met letjes met LPG tank indicator, 1x drukken om LPG af te sluiten, dan nog een keer om benzine aan te zetten (en evt nog een keer om benzine uit te zetten/ carb leeg te rijden en daarna drukken om weer op LPG te rijden.)
in de stand 'lpg uit' bleef hij maar lopen op LPG.
als ik doordruk naar benzine dan had ik een futloos gaspendaal die nergens op reageert. geen benzine (of LPG) dus.
Zou het kunnen dat dit de oorzaak was dat de motor een poos geleden zo schudde en belabberd liep? LPG en benzine tegelijk oid?
hoe los ik dit afsluiter probleem op?? of gaat hier wat anders mis??
hier een kiekje van de verdeler, kon het merk zo snel niet vinden..
[ATTACH=CONFIG]4092[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4093[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4094[/ATTACH]
Gr, Henry
*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***
*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***