4 May 2006, 20:17
ok, helemaal duidelijk. Dus LPi werkt eigenlijk gewoon als een moderne benzine injectie (indirect ingespoten). De voordelen die je beschrijft tov het 'dampgas' systeem zijn voor mij van belang: ik vind het idd zonde als ik veel energie steek in de opbouw van een goede turbomotorconfiguratie en dan weer 10% vermogen verlies door een lpg-installatie. Als daarbij de LPi installatie ook nog eens beter aan te sturen is voor een turbomotor, dan lijkt de keuze me inderdaad duidelijk.
Op 1 punt na dan en dat zijn de $$$. Zo'n lpg tank met in-tank pomp is geloof ik aardig prijzig, daar komen dan de injectoren nog bij, de computer etc..... en het goed zelf inbouwen van zo'n installatie is wellicht nog niet zo makkelijk (ik heb in ieder geval geen ervaring met lp-installatie inbouw en wilde de inbouw van een conventioneel systeem eigenlijk uitbesteden aan een goeie gasboer). Wellicht dat het adresje van PP (Carbalt in Amsterdam) wat hand- en spandiensten kan verlenen?
Op 1 punt na dan en dat zijn de $$$. Zo'n lpg tank met in-tank pomp is geloof ik aardig prijzig, daar komen dan de injectoren nog bij, de computer etc..... en het goed zelf inbouwen van zo'n installatie is wellicht nog niet zo makkelijk (ik heb in ieder geval geen ervaring met lp-installatie inbouw en wilde de inbouw van een conventioneel systeem eigenlijk uitbesteden aan een goeie gasboer). Wellicht dat het adresje van PP (Carbalt in Amsterdam) wat hand- en spandiensten kan verlenen?