3 May 2006, 21:28
Zo ! Ik heb de computer weer aan het werk. Bij elkaar was de schade 1 euro. Een paar modificaties doorgevoerd waardoor het toerental nu weer stabiel (stabieler dan ooit) binnenkomt. Alleen bij starten heb ik nog geen signaal. Ik zal dus het signaal nog iets moeten opkrikken. Verder heb ik de Lambda sensor als stand-alone weer aan het werk. Ik kon dus aflezen dat ik op een AFR van 20 zat. Maar... Dat is VEEL te arm. Ik denk ook iets van een vaag plofje gehoord te hebben.. Een backfire ? Nou.. Als dat alles is.. Een scheet is erger. Ik zit nu weer op een AFR van 10. Dat is een tikkeltje rijk. Morgen ga ik naar MS-god Niels. Die gaat me de fijne kneepjes bijbrengen van het MS-mirakel. De auto gaat aan een scoop en we gaan alle settings doornemen en bekijken. Dan kan ik maar beter fit zijn !
Verder ben ik vandaag langs de Ford geweest. 3 sensoren en 3 krukassignaalwielen opgehaald. Deze zijn ERG fijn voor de 4 cilinders. Die kunnen dan zowel de ontsteking, benzine inspuiting en gas op 1 computer gaan draaien. De moeilijke rotor, verdeler, hall-gever, enzovoort, kunnen dan de prullebak in. Er komt dan een dubbele bobine op met een DIS wasted spark systeem (helaas van Ford..).
Voor de GT ga ik nu ook twijfelen.. SNEL en GOEDKOOP zou zijn deze ook op dampgas te zetten. Alleen mis ik dan performance op gas.
Verder ben ik vandaag langs de Ford geweest. 3 sensoren en 3 krukassignaalwielen opgehaald. Deze zijn ERG fijn voor de 4 cilinders. Die kunnen dan zowel de ontsteking, benzine inspuiting en gas op 1 computer gaan draaien. De moeilijke rotor, verdeler, hall-gever, enzovoort, kunnen dan de prullebak in. Er komt dan een dubbele bobine op met een DIS wasted spark systeem (helaas van Ford..).
Voor de GT ga ik nu ook twijfelen.. SNEL en GOEDKOOP zou zijn deze ook op dampgas te zetten. Alleen mis ik dan performance op gas.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl