2 May 2006, 23:04
klopt helemaal: er loopt een slang vanaf de buis na de intercooler naar de verdamper, die zo dus wordt aangestuurd. Het is trouwens een vrij normale en conventionele verdamper (Necam HP135 als je dat toevallig iets zegt): zat er zo eentje op en heb er laatst eenzelfde opgezet en die was afkomstig van een volvo 360 carb. geloof ik - dat lijkt me toch een auto met een heel conventioneel systeem?
Maar de wijze van aansturen is dus idd wat anders dan bij niet-turbo motoren doordat de turbo meeblaast vanaf een bepaald toerental en daardoor is / was het systeem met aansturing op deze wijze blijkbaar een goede oplossing in het verleden.
Als je LPi installeert heb je in principe alleen (dure) injectoren nodig en geen verdamper? En deze injectoren stuur je dan zo'n beetje rechtstreeks aan via de Megasquirt?
Weet je toevallig een goeie site die een uitleg geeft tussen de 2 systemen die jij beschrijft? In grote lijnen lijkt het me:
* je common-rail systeem werkt met een verdamper en de injectoren spuiten verdampte gas in;
* Met LPi spuit je rechstreeks vloeibaar gas in
Maar wat de verschillen nou precies zijn.....
Maar de wijze van aansturen is dus idd wat anders dan bij niet-turbo motoren doordat de turbo meeblaast vanaf een bepaald toerental en daardoor is / was het systeem met aansturing op deze wijze blijkbaar een goede oplossing in het verleden.
Als je LPi installeert heb je in principe alleen (dure) injectoren nodig en geen verdamper? En deze injectoren stuur je dan zo'n beetje rechtstreeks aan via de Megasquirt?
Weet je toevallig een goeie site die een uitleg geeft tussen de 2 systemen die jij beschrijft? In grote lijnen lijkt het me:
* je common-rail systeem werkt met een verdamper en de injectoren spuiten verdampte gas in;
* Met LPi spuit je rechstreeks vloeibaar gas in
Maar wat de verschillen nou precies zijn.....