29 April 2006, 12:50
Funsdaf schreef:De hal gever heb ik nog niet zo goed bekeken hoe die zijn pulzen doorgeeft, maar de B27 en de B28 zijn zeker odd-fire motoren.
Je kunt het al eenvoudig aan de verdeelkap zien, daarop zitten steeds 2 aansluitingen dicht bij elkaar met daarna een grote ruimte ertussen.
Wanneer het een even fire motor was geweest (zoals de B280) dan zouden de aansluitingen allemaal netjes verdeelt over de verdeelkap.
Maar welke sensor gebruik jij? die op het vliegwiel of die in de verdeler.
Van de sensor in de verdeler kan ik me heel goed voorstellen dat deze ook het patroon van de ontsteking volgt, en dus voor de megasquirt een heel slecht signaal heeft.
Even de ossiloscoop eraan hangen, kun je zo zien wat voor signaal je binnen krijgt van de sensor
Whahaaha !
Okee.. Nooit naar de verdeler gekeken. Ik dacht gezien te hebben dat ie symetrisch was. Maar ik wist eigenlijk dat het een odd-fire motor was. Zo zie je maar dat je onderuit gaat op de simpele dingetjes. De krukassensor is een beetje vaag. Geloof dat die er bij deze motor niet in zit. We hebben er nog wel een paar liggen, maar anders stap ik over op de krukassensor van Ford. Ik had wel een vermoeden waar ik het moest zoeken en ik wou toch al over naar een seperate sensor. Maar nu bevestig jij het me dus. Wel dom zeg...
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl