29 April 2006, 12:45
Hoi,
Het gehele inlaatkanaal vullen met LPG en zuurstof en dan langs de hete turbo voeren ?
Dus... Vanaf het gasklephuis, door de turbo, de intercooler, het spruitstuk in ? Ik wist niet dat het kon, maar het lijkt mij een rijdende bom...
Met het VSi systeem voer je de LPG toe in gasvorm direct bij de cilinder. Het systeem werkt met een overdruk van rond de 2 bar (overdruk) . Dus dat kan nog makkelijk icm een turbo. Ik zou even moeten nagaan of de verdamper behalve onderdruk op kan schakelen op overdruk. Je kan je turbo op gas meer boost geven omdat de pingelgrens van gas hoger ligt. Dus je zult ook een hoger vermogen kunnen halen.
Een tweede mogelijkheid is het vloeibaar inspuiten van LPG. Hier weet ik nog niet veel van, anders dan dat ik een installatie heb liggen die ik in mijn GT wil bouwen. Als je LPG vloeibaar inspuit zal het razendsnel verdampen waardoor het enorm veel warmte uit de omgeving onttrekt. Daardoor verdicht de lucht enorm en haal je een betere cilindervulling en een hoger rendement uit je turbo. Wat mij betreft de enige mogelijkheid voor turbo-motoren. Ik bedoel... Je hebt er niet voor niets een turbo opzitten ?
Er komt dan nog wel heel veel bij kijken. Ik heb al gemerkt dat heel veel van electronica afweten handig is, maar niet noodzakelijk. Je hoeft immers de computer niet zelf te ontwikkelen. Het gaat meer om een waslijst met weetjes. In eerste instantie komt er een vloedgolf aan informatie op je af. Gaandeweg leer je en ga je de goede richting op. Alleen is het dan te hopen dat je ondertussen niet je motor hebt gemold of, zoals ik, je computer hebt opgeblazen. Een beetje begeleiding is dus wel handig. Ik heb zo iemand gevonden en we zijn aan het kijken naar de commerciele mogelijkheden. Dus blijf even hangen !
Het gehele inlaatkanaal vullen met LPG en zuurstof en dan langs de hete turbo voeren ?
Dus... Vanaf het gasklephuis, door de turbo, de intercooler, het spruitstuk in ? Ik wist niet dat het kon, maar het lijkt mij een rijdende bom...
Met het VSi systeem voer je de LPG toe in gasvorm direct bij de cilinder. Het systeem werkt met een overdruk van rond de 2 bar (overdruk) . Dus dat kan nog makkelijk icm een turbo. Ik zou even moeten nagaan of de verdamper behalve onderdruk op kan schakelen op overdruk. Je kan je turbo op gas meer boost geven omdat de pingelgrens van gas hoger ligt. Dus je zult ook een hoger vermogen kunnen halen.
Een tweede mogelijkheid is het vloeibaar inspuiten van LPG. Hier weet ik nog niet veel van, anders dan dat ik een installatie heb liggen die ik in mijn GT wil bouwen. Als je LPG vloeibaar inspuit zal het razendsnel verdampen waardoor het enorm veel warmte uit de omgeving onttrekt. Daardoor verdicht de lucht enorm en haal je een betere cilindervulling en een hoger rendement uit je turbo. Wat mij betreft de enige mogelijkheid voor turbo-motoren. Ik bedoel... Je hebt er niet voor niets een turbo opzitten ?
Er komt dan nog wel heel veel bij kijken. Ik heb al gemerkt dat heel veel van electronica afweten handig is, maar niet noodzakelijk. Je hoeft immers de computer niet zelf te ontwikkelen. Het gaat meer om een waslijst met weetjes. In eerste instantie komt er een vloedgolf aan informatie op je af. Gaandeweg leer je en ga je de goede richting op. Alleen is het dan te hopen dat je ondertussen niet je motor hebt gemold of, zoals ik, je computer hebt opgeblazen. Een beetje begeleiding is dus wel handig. Ik heb zo iemand gevonden en we zijn aan het kijken naar de commerciele mogelijkheden. Dus blijf even hangen !
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl