25 April 2006, 12:10
Funz, Niels en ik zitten er aan te denken om (ik denk dat ik het iig gewoon ga doen) om 20 computers in eens te assembleren. We halen dan de prints in Amerika (neem ik mogelijk mee eind mei) en de electronica halen we bij Farnell, Display of Conrad. Goal is in iedergeval iets voordeliger uit te komen dan bestellen in Amerika. Daarnaast heb je dan wat service dicht bij huis.
Iedere fout die ik maak koppel ik terug naar Niels, en die zegt dan, ow.. Ja... Dan heb je dat en dat niet goed gedaan. Hij is al wel bereid om me een paar uur te helpen om het ding te configureren en te mappen, maar dat is er nog niet van gekomen. Ondertussen hobby ik lekker verder en maak ik dus iedere fout die er te maken is. Dat geeft niet, want daar leer je van (en ik heb iig nog 2 auto's waar dit systeem op gaat) maar het is wel een beetje geklooi in het begin. Zo is iedereen het wiel opnieuw aan het uitvinden en dat is een beetje jammer. Ik zie zo ook een hoop mensen afhaken terwijl er mensen zijn die complete auto's restaureren, maar beginnen te schreeuwen als de een shuntweerstand naast de bobine zien hangen.
Wellicht dat een stukje informatievoorziening, begeleiding of cursus wel een hoop voor mensen kan doen. Ik weet nu welke problemen ik tegenaanloop. In het begin lijkt het een muur. Toen werd het een zeer zwaar te beklimmen berg. Inmiddels kan ik het topje zien, begin de electronica schema's te lezen en krijg overzicht in de mogelijkheden.
Wat me nog ontbreekt is een kast met weerstandjes, condensators, spoelttjes en transistors. Dan kan je lekker makkelijk even een aanpassing doen. Daar wordt nu aan gewerkt.
Ow ja...
Het onderdeel dat ik gesloopt heb...
Kost 65 cent. Humor...
Iedere fout die ik maak koppel ik terug naar Niels, en die zegt dan, ow.. Ja... Dan heb je dat en dat niet goed gedaan. Hij is al wel bereid om me een paar uur te helpen om het ding te configureren en te mappen, maar dat is er nog niet van gekomen. Ondertussen hobby ik lekker verder en maak ik dus iedere fout die er te maken is. Dat geeft niet, want daar leer je van (en ik heb iig nog 2 auto's waar dit systeem op gaat) maar het is wel een beetje geklooi in het begin. Zo is iedereen het wiel opnieuw aan het uitvinden en dat is een beetje jammer. Ik zie zo ook een hoop mensen afhaken terwijl er mensen zijn die complete auto's restaureren, maar beginnen te schreeuwen als de een shuntweerstand naast de bobine zien hangen.
Wellicht dat een stukje informatievoorziening, begeleiding of cursus wel een hoop voor mensen kan doen. Ik weet nu welke problemen ik tegenaanloop. In het begin lijkt het een muur. Toen werd het een zeer zwaar te beklimmen berg. Inmiddels kan ik het topje zien, begin de electronica schema's te lezen en krijg overzicht in de mogelijkheden.
Wat me nog ontbreekt is een kast met weerstandjes, condensators, spoelttjes en transistors. Dan kan je lekker makkelijk even een aanpassing doen. Daar wordt nu aan gewerkt.
Ow ja...
Het onderdeel dat ik gesloopt heb...
Kost 65 cent. Humor...
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl