24 April 2006, 16:47
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 October 2011, 20:25 door TheSaint77.)
[UPDATED 1-10-2011]
Gisteren was het prachtig weer.
Ik was bij mn vader in België waar mijn beide Volvo's ook staan, althans bij hem in de buurt en hij beheert ze voor mij omdat ik (nog) geen plaats heb. :x
En mn broertje was er ook (BMW rijder, waar ging het ooit fout vraag je je dan af :roll: ) En die had na 2 jaar mijn 245 turbo nog nooit gezien. Logisch want ik heb de auto gekocht als student destijds, in de garage geschoven en nooit meer veel mee gedaan. Behalve dromen. En soms wat onderdeeltjes kopen.
Dus we gingen maar weer eens kijken. De auto was inmiddels buiten geparkeerd onder een lekkere laag stof (sorry, geen fototoestel bij de hand) De garage is tijdelijk voor andere doeleinden bedoeld heb ik mij laten vertellen. Aangekomen zag ik buiten de lading stof dat de auto er best puik uit zag. Zoals ik m ook gekocht had. Onder de motorkap gekeken zag ik dat pa m eens effe lekker had schoongemaakt en dat was ook wel nodig geweest kan ik me nog herinneren. Daar zijn de foto's die ik heb getuige van. (http://vanberkum.speedlinq.nl/Volvo245T/)
Mijn pa had de PU rubbers voor de achteras die ik op de Volvobeurs gekocht heb vorig jaar inmiddels voor mij gemonteerd. (hij is afgekeurd dus heeft zeeën van tijd) Voglens hem reed het vele malen strakker. Dus ik moest maar even een rondje rijden.
Dus we hebben hem ff aangeduwd. Dat ging redelijk. De accu was namelijk niet helemaal meer zoals het moest zijn. Eenmaal rijdend dacht ik ik doe ff rustig aan. Weetje wat ik rij m ff lekker rustig warm. Dat is prima voor de auto. Maar ik vond m wat inhouden. Een klein beetje maar.
![[Afbeelding: volvo245turbo.jpg]](http://vanberkum.speedlinq.nl/Volvo245T/images/volvo245turbo.jpg)
Onderweg ging alles tot dan toe prima. De auto stuurde stukke beter door de nieuwe polyurethaan achterasrubbers. Dus ik denk dat ik er vóór ook een set tegenaan gooi. Wel had ik zelf zoiets van...ik wil m toch wat verlagen zodat het zwalkerige wat minder wordt.
Na een 12 tal kilometers kwam er toch wel een flinke stank opzetten. En rook ook. Dus ik stoppen. Bleken de remmen toch wel flink te roken aan de voorzijde. En ik reed nog zo rustig. Maar die waren natuurlijk wat vast komen te zitten door het lange staan. Effe gewacht..maarja..ik moest toch echt verder.
Daarna sloeg hij af. Ik moest ook nogal aan de koppeling wennen die toch wel snel aangrijpt. Het pedaal hoef je niet echt hoog te laten opkomen. En daardoor sloeg de wagen af. Starten was er niet bij dus toen maar duwen. En duwen en duwen! PFFFF!!! Dit gebeurde me 2 keer en de 2de keer hield ik het voor gezien want het leek alsof hij niet meer stationair wilde lopen toen hij warm was.
Gelukkig dacht ik er op tijd aan dat er een accu achterin stond (van de amazon) die WEL goed functioneerde! Dus twee slagen en de motor liep weer. Maar ik merkte dat de ene keer dat ik het gas los liet liep ie wel lekker stationair en de andere keer sloeg ie af. Vreemde was wel dat dit allemaal pas optrad toen de motor echt lekker op bedrijfstemperatuur was.
Zo ook de flinke kwalm die er nu ineens wel uitkwam bij 3000tpm rustig in zn 3 constante kruissnelheid. Eerst merkte ik dat er bij accelereren wel een kleine hoeveelheid zwarte rook uit de uitlaat kwam als ik m flink liet trekken. Maar nu werd die blauwe rook bij gas los/constant houden veel en veel meer. Leek ook te komen door de hogere bedrijfstemperatuur.
Enfin, rustig naar de stal gekacheld. Met ÃÂÃÂn oog op het olielampje. De remmen leken los en prima te werken trouwens op dat moment. Ook geen rook meer.
Al met al weer een leuk testritje. Helaas wel mn kentekenplaat verlichting aan ÃÂÃÂn zijde verloren tijdens het geduw en een paar keer de klep te openen. Daarnaast zag ik toch wel dat de B-stijl aan de bestuurderskant onderaan bij de hechting niet zo lekker is en toch wat krokant er uit ziet. Dus dat beloofd minder goeds.
Eigenlijk heb ik nu min of meer besloten dat ik de koets kaal ga maken. Zodat hij totaal opnieuw gelast en gespoten kan worden. Half werk is ook niks dus dan maar grondig. Ik ben alleen nog even benieuwd wanneer ik daaraan kan gaan beginnen (₉‚¬) Wish me luck!
Gisteren was het prachtig weer.

En mn broertje was er ook (BMW rijder, waar ging het ooit fout vraag je je dan af :roll: ) En die had na 2 jaar mijn 245 turbo nog nooit gezien. Logisch want ik heb de auto gekocht als student destijds, in de garage geschoven en nooit meer veel mee gedaan. Behalve dromen. En soms wat onderdeeltjes kopen.
Dus we gingen maar weer eens kijken. De auto was inmiddels buiten geparkeerd onder een lekkere laag stof (sorry, geen fototoestel bij de hand) De garage is tijdelijk voor andere doeleinden bedoeld heb ik mij laten vertellen. Aangekomen zag ik buiten de lading stof dat de auto er best puik uit zag. Zoals ik m ook gekocht had. Onder de motorkap gekeken zag ik dat pa m eens effe lekker had schoongemaakt en dat was ook wel nodig geweest kan ik me nog herinneren. Daar zijn de foto's die ik heb getuige van. (http://vanberkum.speedlinq.nl/Volvo245T/)
Mijn pa had de PU rubbers voor de achteras die ik op de Volvobeurs gekocht heb vorig jaar inmiddels voor mij gemonteerd. (hij is afgekeurd dus heeft zeeën van tijd) Voglens hem reed het vele malen strakker. Dus ik moest maar even een rondje rijden.
Dus we hebben hem ff aangeduwd. Dat ging redelijk. De accu was namelijk niet helemaal meer zoals het moest zijn. Eenmaal rijdend dacht ik ik doe ff rustig aan. Weetje wat ik rij m ff lekker rustig warm. Dat is prima voor de auto. Maar ik vond m wat inhouden. Een klein beetje maar.
![[Afbeelding: volvo245turbo.jpg]](http://vanberkum.speedlinq.nl/Volvo245T/images/volvo245turbo.jpg)
Onderweg ging alles tot dan toe prima. De auto stuurde stukke beter door de nieuwe polyurethaan achterasrubbers. Dus ik denk dat ik er vóór ook een set tegenaan gooi. Wel had ik zelf zoiets van...ik wil m toch wat verlagen zodat het zwalkerige wat minder wordt.
Na een 12 tal kilometers kwam er toch wel een flinke stank opzetten. En rook ook. Dus ik stoppen. Bleken de remmen toch wel flink te roken aan de voorzijde. En ik reed nog zo rustig. Maar die waren natuurlijk wat vast komen te zitten door het lange staan. Effe gewacht..maarja..ik moest toch echt verder.
Daarna sloeg hij af. Ik moest ook nogal aan de koppeling wennen die toch wel snel aangrijpt. Het pedaal hoef je niet echt hoog te laten opkomen. En daardoor sloeg de wagen af. Starten was er niet bij dus toen maar duwen. En duwen en duwen! PFFFF!!! Dit gebeurde me 2 keer en de 2de keer hield ik het voor gezien want het leek alsof hij niet meer stationair wilde lopen toen hij warm was.
Gelukkig dacht ik er op tijd aan dat er een accu achterin stond (van de amazon) die WEL goed functioneerde! Dus twee slagen en de motor liep weer. Maar ik merkte dat de ene keer dat ik het gas los liet liep ie wel lekker stationair en de andere keer sloeg ie af. Vreemde was wel dat dit allemaal pas optrad toen de motor echt lekker op bedrijfstemperatuur was.
Zo ook de flinke kwalm die er nu ineens wel uitkwam bij 3000tpm rustig in zn 3 constante kruissnelheid. Eerst merkte ik dat er bij accelereren wel een kleine hoeveelheid zwarte rook uit de uitlaat kwam als ik m flink liet trekken. Maar nu werd die blauwe rook bij gas los/constant houden veel en veel meer. Leek ook te komen door de hogere bedrijfstemperatuur.
Enfin, rustig naar de stal gekacheld. Met ÃÂÃÂn oog op het olielampje. De remmen leken los en prima te werken trouwens op dat moment. Ook geen rook meer.
Al met al weer een leuk testritje. Helaas wel mn kentekenplaat verlichting aan ÃÂÃÂn zijde verloren tijdens het geduw en een paar keer de klep te openen. Daarnaast zag ik toch wel dat de B-stijl aan de bestuurderskant onderaan bij de hechting niet zo lekker is en toch wat krokant er uit ziet. Dus dat beloofd minder goeds.
Eigenlijk heb ik nu min of meer besloten dat ik de koets kaal ga maken. Zodat hij totaal opnieuw gelast en gespoten kan worden. Half werk is ook niks dus dan maar grondig. Ik ben alleen nog even benieuwd wanneer ik daaraan kan gaan beginnen (₉‚¬) Wish me luck!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"