21 April 2006, 23:22
Ja... Maar is het nog rijdbaar op de openbare weg ? Bovendien wordt het koppel op de voorwielen groter en zal 100% sper meer onderstuur opleveren. Voor een ECHTE drifter wellicht geen probleem omdat je door het wringen in de bocht toch al meer drift genereert op de achteras, maar vlot een mooie lijn rijden is dan wel over vrees ik.
Ik hoorde vandaag dat de vorige eigenaar van de GT met een aantal vrienden wellicht in eigen beheer weer een aantal sperren willen gaan opbouwen. home-made. Ik wil me ook wel mengen in dat project. We hebben een versleten sper als voorbeeld. Dus wie weet !
Nog niet veel verder met mijn project. Vandaag rondom nieuwe remklauwen gemonteerd op de GT en deze vanuit Gelderland naar Utrecht gereden. Wel een apparte ervaring... Beneden de 3000 toeren een hoop geplof, gesputter en gerommel... Dan boven de 3000 toeren tot 6000 toeren best een pittige auto die lekker doortrekt. Naar de 6000 toeren steeds krachtiger. Vanaf 6000 toeren is het geluid oorverdovend aangezwollen en wil je eigenlijk gaan schakelen, maar de trekkracht neemt nog steeds toe... En bij 7000 schakel je dan toch maar.... De rode lijn ligt op 7800 toeren.... Maar dat is absurd. Je raad al wat er moet gebeuren. Er ligt een LPi installatie klaar en ik twijfel nog tussen een L-jettronic spruitstuk, de 42mm throttlebodies van de GSX-R of 45 of 48 mm DCOE throttlebodies. Nu zitten er 48mm carburateurs op, maar dat is emmers benzine erin gooien. Daar wil ik vanaf voor ik de boel kapot draai.
Wat betreft het Megasquirt project: Er zou nog een condensator teveel in zitten waardoor het toerental van de hallgever te veel gedempt wordt. En de Lambdasensor doet nog niet wat ik wil.
Meer research plegen. Ik kom er op terug !
Ik hoorde vandaag dat de vorige eigenaar van de GT met een aantal vrienden wellicht in eigen beheer weer een aantal sperren willen gaan opbouwen. home-made. Ik wil me ook wel mengen in dat project. We hebben een versleten sper als voorbeeld. Dus wie weet !
Nog niet veel verder met mijn project. Vandaag rondom nieuwe remklauwen gemonteerd op de GT en deze vanuit Gelderland naar Utrecht gereden. Wel een apparte ervaring... Beneden de 3000 toeren een hoop geplof, gesputter en gerommel... Dan boven de 3000 toeren tot 6000 toeren best een pittige auto die lekker doortrekt. Naar de 6000 toeren steeds krachtiger. Vanaf 6000 toeren is het geluid oorverdovend aangezwollen en wil je eigenlijk gaan schakelen, maar de trekkracht neemt nog steeds toe... En bij 7000 schakel je dan toch maar.... De rode lijn ligt op 7800 toeren.... Maar dat is absurd. Je raad al wat er moet gebeuren. Er ligt een LPi installatie klaar en ik twijfel nog tussen een L-jettronic spruitstuk, de 42mm throttlebodies van de GSX-R of 45 of 48 mm DCOE throttlebodies. Nu zitten er 48mm carburateurs op, maar dat is emmers benzine erin gooien. Daar wil ik vanaf voor ik de boel kapot draai.
Wat betreft het Megasquirt project: Er zou nog een condensator teveel in zitten waardoor het toerental van de hallgever te veel gedempt wordt. En de Lambdasensor doet nog niet wat ik wil.
Meer research plegen. Ik kom er op terug !
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl