21 April 2006, 01:27
Vaak scheuren de gietijzeren spruitstukken. Lassen lijkt mij een hels karwei. Tijd om dan maar meteen een sportuitlaat te monteren ? Je geeft zelf al aan welke problemen je tegen kan komen. Bovendien zijn uitlaatgassen in het interieur niet zo fris en schadelijk. En theoretisch loop je kans op schade aan de kleppen door verminderde tegendruk, maar dat zal wel meevallen hoor. Je motor denkt nu dat er zuurstof in de uitlaatgassen zitten en zal het mengsel dus rijker maken. De auto gaat minder zuinig lopen.
Spuit de tappen in met kruiolie. Doe dat een paar keer per dag, een paar dagen. Gebruik een goed passende 6-kant dop of ringsleutel. Dan moeten ze wel loskomen. Als je een sportuitlaat koopt hoef je de pijp niet los te maken van het spruitstuk. Ik heb van horen zeggen dat de 240's er erg van opknappen.
Spuit de tappen in met kruiolie. Doe dat een paar keer per dag, een paar dagen. Gebruik een goed passende 6-kant dop of ringsleutel. Dan moeten ze wel loskomen. Als je een sportuitlaat koopt hoef je de pijp niet los te maken van het spruitstuk. Ik heb van horen zeggen dat de 240's er erg van opknappen.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl