7 February 2007, 18:16
Hallo, Na mijn reaktie op het voorstellen hierbij maar direkt mijn vraag.
Mijn 245 uit 1978 is voorzien van een B21A (die goed loopt overigens). Milesstand = 256.000 Miles (400+ dKm!)
Nu heb ik nog een 2 ltr injektieblok met 5bak met slechts 180 dKm. Heb helaas het injektiegedeelte (met motorkabelboom) afgestaan (vriendendienst). Maar bij nader inzien en de bemachtiging van deze redelijk gave 245 uit 1978 heb ik het plan opgevat om dit 2 ltr blok te monteren. (Komt uit een Italiaanse 245)
Het blok is dus van die Italiaanse uitovering met een hoog spruitstuk wat ik ook B23E blokken zie. Injektie verwacht ik dat hetzelfde is (ondanks bouwjaar 1989).
Is een dergelijk blok zonder veel electrische toestanden te monteren?
Vanwege alle megasquirt aktiviteiten met Gas e.d. lijkt me dat de volgende logische stap in deze volvo.
Alle info welkom..
Mijn 245 uit 1978 is voorzien van een B21A (die goed loopt overigens). Milesstand = 256.000 Miles (400+ dKm!)
Nu heb ik nog een 2 ltr injektieblok met 5bak met slechts 180 dKm. Heb helaas het injektiegedeelte (met motorkabelboom) afgestaan (vriendendienst). Maar bij nader inzien en de bemachtiging van deze redelijk gave 245 uit 1978 heb ik het plan opgevat om dit 2 ltr blok te monteren. (Komt uit een Italiaanse 245)
Het blok is dus van die Italiaanse uitovering met een hoog spruitstuk wat ik ook B23E blokken zie. Injektie verwacht ik dat hetzelfde is (ondanks bouwjaar 1989).
Is een dergelijk blok zonder veel electrische toestanden te monteren?
Vanwege alle megasquirt aktiviteiten met Gas e.d. lijkt me dat de volgende logische stap in deze volvo.
Alle info welkom..
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..