19 April 2006, 22:19
hij verbruikt waarschijnlijk de olie via de cil.wand.
dit word meteen verbrand en zie je nix van terug.
als hij echt blauw gaat roken bij overschakelen of afremmen op de motor en dan weer gas geven zijn de klepgeleiders versleten in de cil.kop.
tip:
als de motor warm is , laat hem dan stationair lopen , nu de olie vuldop eraf draaien.
als daar heel veel lucht uit komt zijn je zuigerveren versleten.
als oliedruklamp gaat branden ga er maar vanuit dat de motor op is.
tip:
als de motor koud is , laat motor stat. draaien zet hem in zijn 1e versn. voet op de rem en laat heel langzaam de kopp. opkomen.
laat hem smoren tot hij nog net blijft draaien.
als nu de olielamp gaat branden zijn de drijfstanglagers versleten en kan hij slecht zijn oliedruk behouden.
de olie is nog dik (koud) dus moet de lamp zeker uit blijven als hij toch gaat branden , foute boel.
de lamp gaat al bij stat. draaien aan als hij warm is.
het is een voorbode van een motor die in elkaar gaat draaien.
je kan het proberen met een nieuwe oliedrukschakelaar.
of laat je druk ff meten bij een garage.
je hebt nog het oude gietijzeren blok de B20 toch???
ga op zoek naar een b21a en lepel die erin.
kan je alles inprincipe zo aan sluiten en ben je zo klaar.
dit word meteen verbrand en zie je nix van terug.
als hij echt blauw gaat roken bij overschakelen of afremmen op de motor en dan weer gas geven zijn de klepgeleiders versleten in de cil.kop.
tip:
als de motor warm is , laat hem dan stationair lopen , nu de olie vuldop eraf draaien.
als daar heel veel lucht uit komt zijn je zuigerveren versleten.
als oliedruklamp gaat branden ga er maar vanuit dat de motor op is.
tip:
als de motor koud is , laat motor stat. draaien zet hem in zijn 1e versn. voet op de rem en laat heel langzaam de kopp. opkomen.
laat hem smoren tot hij nog net blijft draaien.
als nu de olielamp gaat branden zijn de drijfstanglagers versleten en kan hij slecht zijn oliedruk behouden.
de olie is nog dik (koud) dus moet de lamp zeker uit blijven als hij toch gaat branden , foute boel.
de lamp gaat al bij stat. draaien aan als hij warm is.
het is een voorbode van een motor die in elkaar gaat draaien.
je kan het proberen met een nieuwe oliedrukschakelaar.
of laat je druk ff meten bij een garage.
je hebt nog het oude gietijzeren blok de B20 toch???
ga op zoek naar een b21a en lepel die erin.
kan je alles inprincipe zo aan sluiten en ben je zo klaar.