29 October 2013, 16:40
Het klopt overigens dat ik voor woon-werk verkeer korte ritjes maak (15-30 kilomter enkele reis afhankelijk van hoe ik rij).
Daarentegen reed ik toch 25.000- 35.000 kilometer per jaar met de auto. Met name in de avonduren en in de weekende veel kilometers. En dat gebeurde elke week.
Waarom start zo'n regeneratieproces niet pas bij 'bedrijfstemperatuur'? Dus op het moment dat het geen schade aan kan brengen aan mijn auto? Met een beetje moderne auto mag je dat toch verwachten? Of ben ik nu weer de naieve consument die denkt een betrouwbare nieuwe auto te hebben gekocht?
En hoe past in dit verhaal dat de auto 15.000 kilometer terug een beurt heeft gehad. Waar o.a. het oliepeil is gecontroleerd. En waar eigenlijk ook het regeneratieproces bekeken had kunnen worden. En je zou toch denken dat ze ook het roetfilter wel even hebben bekeken? Was bij 127.000 nog vervangen, maar ja je weet blijkbaar nooit met diesels.
Ondanks dat de motor de olie eruit heeft geblazen (mijn hele motorkap zat onder dat spul) zat er zeker drie liter te veel in volgens de dealer.
Dus in 15.000 kilomter is er misschien wel 4 liter teveel ingekomen. Dat is toch absurd veel? Hoe kan zoiets?
Helaas zag ik mezelf genoodzaakt de auto te verkopen omdat de 'coulance' die geboden wordt geen oplossing is. De auto is dan economisch nog steeds total loss.
Bovendien vertrouw ik de auto niet meer. Want ik heb er naar mijn weten alles aan gedaan om te voorkomen dat ie kapot ging. Maar ja ook dat bleek naief.
Er zit gewoon veel techniek in zo'n auto en voor een vrouw zonder verstand van auto's moet je blijkbaar dit soort dingen gebeuren om te concluderen dat een 'Auto onderhoud voor Dummies cursus' zo gek nog niet is. Eerder was ik al tevreden met tanken en ruitenwisservloeistof bijvullen zonder 'mannelijke hulp'. Tja....
Ik ben gewoon ernstig teleurgesteld in Volvo. Ik dacht echt een betrouwbare auto te hebben gekocht die heel lang mee zou kunnen. Ik heb nu ruim 5.000 euro afgeschreven per jaar op de auto. En dat ondanks de dure onderhoudsbeurten bij de Volvo Dealer!
Daarentegen reed ik toch 25.000- 35.000 kilometer per jaar met de auto. Met name in de avonduren en in de weekende veel kilometers. En dat gebeurde elke week.
Waarom start zo'n regeneratieproces niet pas bij 'bedrijfstemperatuur'? Dus op het moment dat het geen schade aan kan brengen aan mijn auto? Met een beetje moderne auto mag je dat toch verwachten? Of ben ik nu weer de naieve consument die denkt een betrouwbare nieuwe auto te hebben gekocht?
En hoe past in dit verhaal dat de auto 15.000 kilometer terug een beurt heeft gehad. Waar o.a. het oliepeil is gecontroleerd. En waar eigenlijk ook het regeneratieproces bekeken had kunnen worden. En je zou toch denken dat ze ook het roetfilter wel even hebben bekeken? Was bij 127.000 nog vervangen, maar ja je weet blijkbaar nooit met diesels.
Ondanks dat de motor de olie eruit heeft geblazen (mijn hele motorkap zat onder dat spul) zat er zeker drie liter te veel in volgens de dealer.
Dus in 15.000 kilomter is er misschien wel 4 liter teveel ingekomen. Dat is toch absurd veel? Hoe kan zoiets?
Helaas zag ik mezelf genoodzaakt de auto te verkopen omdat de 'coulance' die geboden wordt geen oplossing is. De auto is dan economisch nog steeds total loss.
Bovendien vertrouw ik de auto niet meer. Want ik heb er naar mijn weten alles aan gedaan om te voorkomen dat ie kapot ging. Maar ja ook dat bleek naief.
Er zit gewoon veel techniek in zo'n auto en voor een vrouw zonder verstand van auto's moet je blijkbaar dit soort dingen gebeuren om te concluderen dat een 'Auto onderhoud voor Dummies cursus' zo gek nog niet is. Eerder was ik al tevreden met tanken en ruitenwisservloeistof bijvullen zonder 'mannelijke hulp'. Tja....
Ik ben gewoon ernstig teleurgesteld in Volvo. Ik dacht echt een betrouwbare auto te hebben gekocht die heel lang mee zou kunnen. Ik heb nu ruim 5.000 euro afgeschreven per jaar op de auto. En dat ondanks de dure onderhoudsbeurten bij de Volvo Dealer!