27 October 2013, 13:29
Even resumerend (luxe woord, heb ik geruild tegen viaduct....) De lassers onder ons mogen gerust denken, wat een gepruts weer (issut ook..).. en na wederom wat haar uit hoofd te hebben getrokken gaan we ntl 'gewoon' weer verder, alhoewel ik behoorlijk opzie tegen de paravaan, dan is af-tapen netter en dichter..
Iedere lasser werkt uiteindelijk op zijn manier, Jantje stelt het toestel in en werkt naar volle tevredenheid, Pietje of Truusje gaat ermee verder en denkt/zegt, 'hoe kun je nou zo lassen..?!'
Mocht ik ooit ook zover komen, ik vindt koud tegen elkaar, mooi vlak en vertinnen als primaire afwerking het mooist en is dà manier waarop het ooit begon (hartstikke old-school..)
Op elkaar, ook weer +sen en -nen.. Zo heeft mijn 2e auto, hij staat nog half onttakeld , ooit de voorste binnenschermen voor zo ongeveer de helft vervangen gekregen, overlappend gelast, aan de wielzijde zie je de proplassen nog want niet eens geheel afgelast, met Corroless menie nabehandeld, wielzijde in de coating, motorzijde strakgezet. Na 20 jr zijn die delen roest en scheurvrij.. maar, het laswerk is niet van mijn hand(en), daarentegen heeft alle spul uit blikken en potten z'n beschermende werking gedaan.. Fertan en soortgenoten bestond toen nog niet, alleen dat beige spul uit zo'n zwart potje.. niet gebruikt..
Als de wind er niet zo instaat als nu ga ik straks nog wat experimenteren..
Iedere lasser werkt uiteindelijk op zijn manier, Jantje stelt het toestel in en werkt naar volle tevredenheid, Pietje of Truusje gaat ermee verder en denkt/zegt, 'hoe kun je nou zo lassen..?!'
Mocht ik ooit ook zover komen, ik vindt koud tegen elkaar, mooi vlak en vertinnen als primaire afwerking het mooist en is dà manier waarop het ooit begon (hartstikke old-school..)
Op elkaar, ook weer +sen en -nen.. Zo heeft mijn 2e auto, hij staat nog half onttakeld , ooit de voorste binnenschermen voor zo ongeveer de helft vervangen gekregen, overlappend gelast, aan de wielzijde zie je de proplassen nog want niet eens geheel afgelast, met Corroless menie nabehandeld, wielzijde in de coating, motorzijde strakgezet. Na 20 jr zijn die delen roest en scheurvrij.. maar, het laswerk is niet van mijn hand(en), daarentegen heeft alle spul uit blikken en potten z'n beschermende werking gedaan.. Fertan en soortgenoten bestond toen nog niet, alleen dat beige spul uit zo'n zwart potje.. niet gebruikt..
Als de wind er niet zo instaat als nu ga ik straks nog wat experimenteren..