3 November 2013, 23:29
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 November 2013, 23:41 door Marc1970.)
Ik vraag me af hoe Volvo dit opgelost heeft. Hebben ze niet gewoon het dwarsgat voor de achteras 2 cm naar achter verschoven in de draagarm (de zuinigste oplossing)? In dit geval zou de veer dus onder dezelfde plek van de koets eindigen, dan had je S vormige veer een andere oorzaak. -edit- Oeps, ik had allebei de versies, nu heb ik een 69 en 70. (Ik heb allebei de versies, als het mooi weer was zou ik het eens na gaan meten.)
Kan je niet gewoon een extra gat boren in de veerschotel, 2 cm naar voren? De veerschotel is redelijk wat groter dan de onderste veerwinding dacht ik, zou toch nog een heel eind dragend zijn. Desnoods las je de hele veerschotel 2 cm naar voren op de draagarm.
Gat is verplaatst vindt men op Brickboard:
http://www.brickboard.com/RWD/index.htm?...show_all=1
Kan je niet gewoon een extra gat boren in de veerschotel, 2 cm naar voren? De veerschotel is redelijk wat groter dan de onderste veerwinding dacht ik, zou toch nog een heel eind dragend zijn. Desnoods las je de hele veerschotel 2 cm naar voren op de draagarm.
Gat is verplaatst vindt men op Brickboard:
http://www.brickboard.com/RWD/index.htm?...show_all=1
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969