23 September 2013, 19:19
..weer wat oud blik er in.. niet onbelangrijk, toorts redelijk haaks op het materiaal houden, scheelt een hoop..! alleen het trucje met de koperen strip behoeft nog wel wat oefening als er hier en daar net ff teveel 'lucht' zit.. en lucht laat zich niet zo lekker lassen..
Het oude en .. euh.. oude blik is zo goed als hetzelfde gebleken, wel af en toe een miniem randje, maar dat lost het staalplamuur wel op. Uiteindelijk zitten er ook originele persvouwen in het blik van de binnenschermen, en dat 'hoort' ook zo..
Nog wel wat speldenprikjes vullen, maar hoever ga je daar nou eigenlijk mee..? Ik bedenk me dat er in m'n 1e 144 ooit de hele bovenranden van de binnenschermen zijn vervangen. Die zijn met een kleine overlap tegen het bestaande materiaal gelast, en om de cm zat aan de wielzijde een prop. Motorzijde is afgewerkt en die dingen zijn 20 jr roest- en scheurvrij gebleven.. vast is vast natuurlijk..
..ik heb trouwens de roeststopper van AC-tion gebruikt, resultaat zal moeten blijken, maar als 1e beschreming voordat de Coroless of wat ik heb staan er over gaat lijkt het goed ingepakt te zijn..
Het oude en .. euh.. oude blik is zo goed als hetzelfde gebleken, wel af en toe een miniem randje, maar dat lost het staalplamuur wel op. Uiteindelijk zitten er ook originele persvouwen in het blik van de binnenschermen, en dat 'hoort' ook zo..
Nog wel wat speldenprikjes vullen, maar hoever ga je daar nou eigenlijk mee..? Ik bedenk me dat er in m'n 1e 144 ooit de hele bovenranden van de binnenschermen zijn vervangen. Die zijn met een kleine overlap tegen het bestaande materiaal gelast, en om de cm zat aan de wielzijde een prop. Motorzijde is afgewerkt en die dingen zijn 20 jr roest- en scheurvrij gebleven.. vast is vast natuurlijk..
..ik heb trouwens de roeststopper van AC-tion gebruikt, resultaat zal moeten blijken, maar als 1e beschreming voordat de Coroless of wat ik heb staan er over gaat lijkt het goed ingepakt te zijn..