2 September 2013, 10:05
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 September 2013, 10:16 door Jambon.)
frox schreef:Ik zou ook wel kelkjes (rampipes) willen. Alleen is de combinatie: open luchtfilter + kelkjes + HIF6 onmogelijk.... :confused: Kelkjes voor de HIF6 zijn lastiger te vinden, deze hebben weer andere montagegaten als Stromberg of HS6.
Het zou wel kunnen als je de airbox behoudt, maar dat is weer minder mooi. En dan hoor je dat geluid ook niet/minder
ik heb stacks voor de Hif6 (mini kelkjes die de instroom beter geleiden..) , anders deze voor in het luchtfilter.. en dat past dan hier weer onder.. ..en dan is dit het voordeel.. typisch voorbeeld van bolt-on tuning..
en een airbox is eigenlijk verzonnen om het de inzittenden comfortabeler te maken, anderzijds en door het voortschrijden van de kennis/techniek, is een airbox die vóór de motorruimte uitkomt altijd beter.. koele(re) lucht en niet de warmte van onder de kap, en nog erger als het spul op het gietijzeren spruitstukje staat.. in de zomer voor het verkeerslicht..
het smoelt natuurlijk wel 1 of 2 van die pannetjes onder de kap, maar met airflow heeft het weinig te maken..
mijn idee voor geval ik daadwerkelijk aan de Weberts toe kom ("Ga nou eerst maar ens lassen..!!:mad:..) is het grote originele luchtfilterhuis na te maken, maar dan dicht met een toeter door het front en daar een konisch filter net achter de grill.. hoor je idd minder, maar da's soms ook wel prettig..