24 October 2014, 15:48
Stevves schreef:Plus dat ik ooit zo dom wat om een kannetje koelwater in het systeem te gieten waar ipv koelwater frituurvet inzat, meteen gestopt natuurlijk maar er zat al wat in...). Ik heb dat 100x uitgespoeld, maar het koelwater ruikt bij aftappen nog steeds naar de cafetaria op de hoek
haha, da's een goeie. Zul jij hebben gebaald op het moment dat je erachter kwam dat je met frituurvet aan t afvullen was!
Ziet er goed uit verder! Hoop dat je koppeling t houdt. En je zult de boost iets moeten opdraaien door de plaatsing van de IC (om dezelfde druk te krijgen als ervoor) en als je de druk verder opvoert: op zo'n 0,9 bar zit er een extra veiligheid in die de brandstoftoevoer afkapt!
Hou er ook rekening mee dat origineel ook nog een klein stukje electronica was gemonteerd die ervoor zorgde dat de turbodruk bij lagere toeren niet te hoog werd, om oa doorslaande koppakkingen te voorkomen.....
En tenslotte, ik had een '85 er en had geen probleem met t koelvloeistofvaatje. Vlgs mij is het model vanaf einde 83 of 84 veranderd en moet je dus gewoon t nieuwere model monteren (zoals ook in je superpolar zit).
Eerste ritje met IC vond ik geweldig! Succes
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...