22 November 2014, 19:08
Arn02 schreef:Als je meer vermogen maar geen turbo wil kan ik je de b230fb aanbevelen, al dan niet met chippie. Ik vond het destijds redelijk eenvoudig om dat in m'n '78-er 245 te bouwen. Lh2.4 kabelboompje, benzinepomp, hulpas overzetten en een paar draadjes aansluiten.
Heb nog 2 531 koppen liggen en V-nokkenassen. Volgens mij doen de en VX tot 3500-4000 rpm niks voor elkaar onder. Hmm.....
Chippie (heb jij die ook toegepast? en zo ja: Van wie) voor de EZK, Simons uitlaat, Automaat en dan ook maar de ABS achteras met 3,54 eronder. Lijkt me dan wel een comfortabel geheel worden. Met het turbo spul het onderstel rondom voorzien van 25 mm lagere vering en de stabies van de gesloopte turbo's.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..