18 November 2014, 21:35
Marc1970 schreef:Van Volvo mag er maar 0,5 mm van de kop gehaald worden, daarmee gaat de verhouding iets van 0,5 omhoog (te lui om uit te rekenen). De 531 verlaagt de compressie weer een pietsie.
In 1997 van een B20F meer dan 1 mm afgehaald om op de comp verhouding te komen van de B20E. Die P1800E heeft daarna meer dan 200.000 km gereden.
Lijkt me dat de b230 koppen dan ook wel iets kunnen hebben. Maar zal dat maar 0,5 zijn?
Snelheidssignaal zal ik me verder in verdiepen. Bedankt voor de TB link
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..