18 November 2014, 20:44
skidje schreef:Hmm.. Maar dan is misschien de B230FK ook een keuze zonder turbo in eerste instantie! Of zou de compressie niet helemaal lekker gaan met B230F spul er omheen?
Ik had gehoopt dat er iemand ooit een fk/ft naar N/A had omgebouwd. En indien ja: Is het dan iets om een 531 kop erop te zetten die flink wordt gevlakt om de compressie iets of wat in de richting van 9,5 tot 10 : 1 te krijgen.
Heb namelijk een fris FK blok liggen wat me prima lijkt.
Oh ja: Ik hoor wisselende geluiden omtrent de computers van de LH 2.4 mbt het snelheids-signaal. Ik wil het dashboard eigenlijk origineel houden met km aandrijving voor de teller. Maar is het signaal van het differentieel nodig voor de ECU?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..