15 March 2012, 19:30
De mijne rijdt nu 4 jaar op gas. In de winter was het soms wel eens lastig starten op gas. Maar daar moest ik even mee om leren gaan. Normaal gesproken start hij heel goed maar bij koude vriestemperaturen moet ik de startsleutel langer vast houden, heb ik ontdekt. De motor lijkt dan eerst gewoon aan te willen slaan maar als ik doet dat dus eigenlijk niet. Houd ik de sleutel langer omgedraaid dan pakt hij na een paar seconden wel. Ik kan trouwens sowieso niet twee keer achter elkaar starten. Dus als hij bij de eerste poging wel aanslaat maar weer afslaat omdat ik de choke vergeet uit te trekken om het toerental even vast te houden dan doet hij het bij de tweede poging dus helemaal niet. Voorheen zette ik hem dan op benzine om te starten. Maar dan krijgt hij weer verzuipneigingen. Nu doe ik het anders als ik voor een tweede keer moet starten. Ik druk de schakelaar een paar keer in totdat hij in de neutrale stand van benzine naar gas staat. Terwijl ik dan start druk ik op de schakelaar en dan spingt de motor wel aan. Een verklaring heb ik niet voor het weigeren van een eventuele tweede start. De gasboer ook niet. Maar alles went.
Ook voor mij geldt de Volvo-slogan: Volvo voor het leven.