29 February 2012, 18:45
Ik weet de oorzaak!
Gisteren na enkele knetters in de auto opeens een rookpluim vanaf omgeving contactslot.
Snel contact af en de accu losgenomen.
Bleek dat de voedingsdraad naar de LPG tank, vanaf het contactslot, uitgefikt was.
Deze draad liep over de stuurstang en was kennelijk na jaren sturen doorgesleten en maakte zo sluiting.
De zekering zat pas bij de tank, dus die had weinig effect.
De draad was volledig doorgebrand en had aan de voedende kant blaasvorming.
Achteraf had ik de dag ervoor al een plastic smelt lucht geroken, maar dat was toen natuurlijk de auto voor mij. ;-)
Gisteren na enkele knetters in de auto opeens een rookpluim vanaf omgeving contactslot.
Snel contact af en de accu losgenomen.
Bleek dat de voedingsdraad naar de LPG tank, vanaf het contactslot, uitgefikt was.
Deze draad liep over de stuurstang en was kennelijk na jaren sturen doorgesleten en maakte zo sluiting.
De zekering zat pas bij de tank, dus die had weinig effect.
De draad was volledig doorgebrand en had aan de voedende kant blaasvorming.
Achteraf had ik de dag ervoor al een plastic smelt lucht geroken, maar dat was toen natuurlijk de auto voor mij. ;-)