28 February 2012, 13:13
Jambon schreef:die naad is niets anders dan het korte stukje van de achterwielrand van een 4/5 deurs. carroserie zit idem in elkaar en gaat daar roesten, alleen het formaat is groter.. kwalijk punt bij een 142/242 helaas. de buitenplaat zit onderaan naar binnen gevouwen en staat op de dorpel en zit binnen gelast, achter het bekleding paneel. het herstel is net als het vervangen van de wielrand en de wijze waarop je hem daar binnen moet bevestigen.Klinkt duidelijk. Zal de binnenbekleding eens loshalen. De rechterkant ziet er goed uit hoor, daar niet van. Links is denk ik erger toegetast door de roestduivel.
de menie of wat het ook is zal er niet voor niets zitten, het begint overigens vanaf de binnenzijde te rommelen tussen beide platen, condens en lekwater van de zijruit bij een 142/242 is de boosdoener. Wat je eventueel kunt proberen is vanaf binnen een verdunde roestomvormer er tussen laten lopen, gewoon op waterbasis, paar keer herhalen. liefst zie je aan de buitenzijde dat het doorzweet, meer kun je zo niet bereiken. en dan afwerken en voorlopig bijhouden.
hij ziet er verder nog prima uit dus de preventieve zwarte laag heeft z'n werk goed gedaan..!
(euh.. waar hangen de sleuteltjes normaliter en heb je een grote hond..?)
De sleuteltjes hebben sinds kort een nieuw geheim plekje en we hebben geen hond, maar wel 700 varkens achter ons liggen. Het zijn helaas geen waakvarkens. Best lekker om een paar maanden op de boerderie op 30 meter van je hobbyhok te wonen.