28 December 2011, 11:42
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28 December 2011, 11:47 door Volvo 142 B23.)
Je bedoelt een S60 uit 2002 denk ik, anders heb je een zeeeer vroeg studiemodel van Volvo te pakken ;-).
Soortgelijk probleem heb ik heeeeeel af en toe met mijn S70, het lijkt dan of er een injector wegvalt. Ik gok op een slechte injector die blijft hangen o.i.d. in mijn geval. Bij mij hoef ik overigens niet te stoppen met rijden. Overschakelen naar benzine en weer terug naar gas is ook genoeg. Is dat voor jou ook zo? Wat niet weg neemt dat het een probleem is natuurlijk. Om even je probleem vast te stellen: als er een cilinder wegvalt (bij mij dus het geval) dan is er bij constant 60 rijden niet gek veel aan de hand alleen een lichte trilling in de auto. Als ik dan accelereer begint de auto hevig te rammelen en schudden. Is dit bij jou ook het geval?
Als ie alleen begint te stotteren omdat ie op alle cilinders tekort/teveel krijgt dan is er een ander probleem. Maar dan zou ie niet trillen maar 'inhouden'. Welk van deze twee problemen heb je?
Edit: overigens is een bifuel volgens mij een mooier ingebouwde vialle lpi installatie. Een goede lpg specialist weet hier wellicht ook raad mee voor minder geld dan de dealer.
Soortgelijk probleem heb ik heeeeeel af en toe met mijn S70, het lijkt dan of er een injector wegvalt. Ik gok op een slechte injector die blijft hangen o.i.d. in mijn geval. Bij mij hoef ik overigens niet te stoppen met rijden. Overschakelen naar benzine en weer terug naar gas is ook genoeg. Is dat voor jou ook zo? Wat niet weg neemt dat het een probleem is natuurlijk. Om even je probleem vast te stellen: als er een cilinder wegvalt (bij mij dus het geval) dan is er bij constant 60 rijden niet gek veel aan de hand alleen een lichte trilling in de auto. Als ik dan accelereer begint de auto hevig te rammelen en schudden. Is dit bij jou ook het geval?
Als ie alleen begint te stotteren omdat ie op alle cilinders tekort/teveel krijgt dan is er een ander probleem. Maar dan zou ie niet trillen maar 'inhouden'. Welk van deze twee problemen heb je?
Edit: overigens is een bifuel volgens mij een mooier ingebouwde vialle lpi installatie. Een goede lpg specialist weet hier wellicht ook raad mee voor minder geld dan de dealer.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014