10 February 2006, 22:38
voor degenen zonder ultrasoon of die het icm met ultrasoon de boel nog evne willen controleren/schoonspoelen
wat ik heb gedaan:
kabeltje aan de spoel van de injector gemaakt. Voor de niet turbo B230 motoren kan er gewoon 12 volt op, voor de turbo motoren met LH injectie moet er een weerstand in serie met de spoel staan omdat de injectoren lage weerstand hebben!
carb cleaner erin gespoten
even ventieltje open (stroom erop), zodat de reiniger er helemaal in stroomt
dat een paar keer herhalen en telkens in laten werken
dan veel carb cleaner erin en ventiel open en de perslucht erop.
dat misschjien nog een keer herhalen. de eerste keer komt er een slecht patroon uit, daarna ziet het er al snel veeeel beter uit!
Dit is natuurlijk voor de LH in injectie. K-jet heeft geen spoel in de injector maar opent door brandstofdruk. zelfde trucje toepasbaar met perslucht alleen geen stroom nodig
let wel op, carb cleaner is echt aggressief spul (in ogen vooral, vraag me NIET hoe ik het weet....), en goed brandbaar!
wat ik heb gedaan:
kabeltje aan de spoel van de injector gemaakt. Voor de niet turbo B230 motoren kan er gewoon 12 volt op, voor de turbo motoren met LH injectie moet er een weerstand in serie met de spoel staan omdat de injectoren lage weerstand hebben!
carb cleaner erin gespoten
even ventieltje open (stroom erop), zodat de reiniger er helemaal in stroomt
dat een paar keer herhalen en telkens in laten werken
dan veel carb cleaner erin en ventiel open en de perslucht erop.
dat misschjien nog een keer herhalen. de eerste keer komt er een slecht patroon uit, daarna ziet het er al snel veeeel beter uit!
Dit is natuurlijk voor de LH in injectie. K-jet heeft geen spoel in de injector maar opent door brandstofdruk. zelfde trucje toepasbaar met perslucht alleen geen stroom nodig
let wel op, carb cleaner is echt aggressief spul (in ogen vooral, vraag me NIET hoe ik het weet....), en goed brandbaar!
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni