6 February 2006, 18:33
thuur schreef:Jw240 schreef:Ticcie schreef:Ik had 't zelfde probleem met die luchtklep en heb dat ook zo opgelost, vlgs mij prima om 'm altijd op koude lucht te hebben.de reden is dat in koud weer (heeeel koud) de smoorklep zou kunnen bevriezen bij koude motor.
Zou er nog een reden zijn waarom Volvo de luchttoevoer zo heeft geregeld???? KAn me niet voorstellen dat daar geen logica achter zit. Behalve dat voorbehoud lijkt het me verder een prima plan. Ga het ook es proberen.
de snorkel is zo gemaakt om minder aanzuiggeluid te geven...
De motor 'neemt' warme lucht als ie nog koud is om m sneller op te warmen en dus eerder aan milieu-blabla te voldoen.
Het diepere geluid na het afdoppen is toch alleen als de motor nog koud is?
Gr
diepere geluid is altijd, minder restrictie voor het luchtfilter. niet echt merkbaar tijdnes het rijden..
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni