27 June 2011, 15:34
Ff een verhaaltje.
Dennis was aan zijn Keverblok aan het sleutelen en ik was ook vrij, dus ik dacht, laten we samen maar een beetje sleutelen (no homo).
Er waren nog altijd wat kleine ergernisjes aan de lichtblauwe, dus dat kon mooi verholpen worden.
Eerst de verlichting van de metertjes goed aangesloten. Daarna de ontbrekende bout uit het koppelingshuis teruggedraaid. Zelfs de claxon (waarvan ik dacht dat hij nooit zou gaan werken) werd weer gemaakt.
De motorkap hing ook niet netjes, dus die werd ook weer netjes gehangen. Helaas was hij niet meer te openen nadat ik hem dichtgooide, maar dat was op dat moment even geen probleem (later wel, maar dat wist ik toen nog niet). Blijven hangen.
Dit onderdeel is eigenlijk alleen te begrijpen met foto's, maar goed:
Ik dacht dat het slangetje van de wastegate naar het T-stuk niet goed of geknikt zat, omdat de turbo niet echt druk opbouwde (ben een leek met al die turbo's, dus heb het slangetje maar gewoon vervangen).
De turbo bouwde sowieso niet echt hard druk op, maar dat kon ook komen, omdat hij maar op een 0,5 bar staat. Hiervoor had een vriend een MBC met Festospul gemaakt, maar in de praktijk werkte deze niet. Zodoende dat ik vanaf de T-slang alleen nog maar een los slangetje had hangen.
Die heb ik er vandaag ook maar meteen vanaf gehaald, misschien dat dat ook een reden was van de trage drukopbouw.
Intussen was het lunchtijd, dus motorkap dicht (die dus niet meer open ging, hou deze even vast, dit onderdeel komt later nog terug) en Dennis en ik reden naar een dorpje verderop om een frietje te gaan eten.
Daar gebeurde nog allerlei grappige dingen, maar we zullen niet teveel offtopic gaan.
Tijdens het rijden kwamen we erachter dat het slangetje vanaf het T-stuk wel terug moest, want hij bouwde rustig druk op tot 0,5 bar en knalde dan ineens door naar 1,5 bar. Dat kan de B200F niet prettig vinden, beetje rustig aan doen dus.
De B230 lag nog achterin, want ik kreeg dat zware ding niet alleen gelost. Dus ik stelde aan Dennis voor om dat blok even in mijn schuurtje af te gooien. Dennis pakte de donkerblauwe 240, want die stond thuis nog voor de deur en die moest ook naar het schuurtje. Hiervan zijn de papieren namelijk naar de RDW, omdat ie gesloopt wordt (komen we later ook nog even op terug).
Donkerblauwe bij de schuur neergezet, B230 achter uit de lichtblauwe en geprobeerd om de motorkap open te krijgen om het slangetje terug te zetten. Dat lukte niet en het was zo ontiegelijk heet buiten, dus we besloten om maar even rustig naar de hal van Dennis te rijden, want daar was het veel koeler.
Weet je wat, het klonk wel dik als er het blok wat meer boost dan 0,5 bar kreeg. Het was eigenlijk ook wel moeilijk om in de vierde versnelling te rijden en die druk laag te houden. Dus ineens horen we een flinke knal, koppeling in en hij valt uit.
Gestopt, nog een keer starten en geprobeerd om de motorkap open te krijgen. Maar dat ging dus niet, met geen mogelijkheid. Het blok stond maar wat te sputteren en liep onder belasting maar op 3 cilinders en dan viel ie weer uit. Flink roken, je kent het wel.
Na het starten kon ik 5 seconden rijden en dan viel ie weer uit. We hebben de dierenarts bereikt en daar geparkeerd.
Misschien heeft ie verstand van paarden en kan ie er een paar terug toveren, want dit is 100 keer niks.
Ik sta er nu dus als volgt voor: een goede 244 zonder APK en wachtende op de koper, een goede 240 zonder kenteken en een kapotte 245 met kenteken, waarvan de motorkap niet open kan.
In een klap 3-0 voor de Volvo's.
Morgen de auto maar even naar de schuur slepen...Nicky komt, misschien kunnen we de B230 erin hangen ;D
Ach en zondag op vakantie, zien we over 3 weken wel weer verder. De TB meeting wordt waarschijnlijk een no go met de lichtblauwe.
Dennis was aan zijn Keverblok aan het sleutelen en ik was ook vrij, dus ik dacht, laten we samen maar een beetje sleutelen (no homo).
Er waren nog altijd wat kleine ergernisjes aan de lichtblauwe, dus dat kon mooi verholpen worden.
Eerst de verlichting van de metertjes goed aangesloten. Daarna de ontbrekende bout uit het koppelingshuis teruggedraaid. Zelfs de claxon (waarvan ik dacht dat hij nooit zou gaan werken) werd weer gemaakt.
De motorkap hing ook niet netjes, dus die werd ook weer netjes gehangen. Helaas was hij niet meer te openen nadat ik hem dichtgooide, maar dat was op dat moment even geen probleem (later wel, maar dat wist ik toen nog niet). Blijven hangen.
Dit onderdeel is eigenlijk alleen te begrijpen met foto's, maar goed:
Ik dacht dat het slangetje van de wastegate naar het T-stuk niet goed of geknikt zat, omdat de turbo niet echt druk opbouwde (ben een leek met al die turbo's, dus heb het slangetje maar gewoon vervangen).
De turbo bouwde sowieso niet echt hard druk op, maar dat kon ook komen, omdat hij maar op een 0,5 bar staat. Hiervoor had een vriend een MBC met Festospul gemaakt, maar in de praktijk werkte deze niet. Zodoende dat ik vanaf de T-slang alleen nog maar een los slangetje had hangen.
Die heb ik er vandaag ook maar meteen vanaf gehaald, misschien dat dat ook een reden was van de trage drukopbouw.
Intussen was het lunchtijd, dus motorkap dicht (die dus niet meer open ging, hou deze even vast, dit onderdeel komt later nog terug) en Dennis en ik reden naar een dorpje verderop om een frietje te gaan eten.
Daar gebeurde nog allerlei grappige dingen, maar we zullen niet teveel offtopic gaan.
Tijdens het rijden kwamen we erachter dat het slangetje vanaf het T-stuk wel terug moest, want hij bouwde rustig druk op tot 0,5 bar en knalde dan ineens door naar 1,5 bar. Dat kan de B200F niet prettig vinden, beetje rustig aan doen dus.
De B230 lag nog achterin, want ik kreeg dat zware ding niet alleen gelost. Dus ik stelde aan Dennis voor om dat blok even in mijn schuurtje af te gooien. Dennis pakte de donkerblauwe 240, want die stond thuis nog voor de deur en die moest ook naar het schuurtje. Hiervan zijn de papieren namelijk naar de RDW, omdat ie gesloopt wordt (komen we later ook nog even op terug).
Donkerblauwe bij de schuur neergezet, B230 achter uit de lichtblauwe en geprobeerd om de motorkap open te krijgen om het slangetje terug te zetten. Dat lukte niet en het was zo ontiegelijk heet buiten, dus we besloten om maar even rustig naar de hal van Dennis te rijden, want daar was het veel koeler.
Weet je wat, het klonk wel dik als er het blok wat meer boost dan 0,5 bar kreeg. Het was eigenlijk ook wel moeilijk om in de vierde versnelling te rijden en die druk laag te houden. Dus ineens horen we een flinke knal, koppeling in en hij valt uit.
Gestopt, nog een keer starten en geprobeerd om de motorkap open te krijgen. Maar dat ging dus niet, met geen mogelijkheid. Het blok stond maar wat te sputteren en liep onder belasting maar op 3 cilinders en dan viel ie weer uit. Flink roken, je kent het wel.
Na het starten kon ik 5 seconden rijden en dan viel ie weer uit. We hebben de dierenarts bereikt en daar geparkeerd.
Misschien heeft ie verstand van paarden en kan ie er een paar terug toveren, want dit is 100 keer niks.
Ik sta er nu dus als volgt voor: een goede 244 zonder APK en wachtende op de koper, een goede 240 zonder kenteken en een kapotte 245 met kenteken, waarvan de motorkap niet open kan.
In een klap 3-0 voor de Volvo's.
Morgen de auto maar even naar de schuur slepen...Nicky komt, misschien kunnen we de B230 erin hangen ;D
Ach en zondag op vakantie, zien we over 3 weken wel weer verder. De TB meeting wordt waarschijnlijk een no go met de lichtblauwe.