26 May 2011, 10:12
Misschien overbodig, maar weet je zeker dat de motor te rijk loopt? Heb je de bougies bekeken, en gecontroleerd op electrode-afstand en dergelijke?
De bobine van je ontsteking werkt op inductie, en dus het voltage naar de bougie is afhankelijk van het toerental: hoe hoger het toerental, hoe hoger het voltage naar de bougie. Dus bij stationair kan je last hebben van een wat zwakke vonk, en dan kan het gebeuren dat LPG net even iets makkelijker ontsteekt dan benzine. Hoe is het luchtfilter? Geen obstructies die als een soort "permanente choke" kunnen werken?
De bobine van je ontsteking werkt op inductie, en dus het voltage naar de bougie is afhankelijk van het toerental: hoe hoger het toerental, hoe hoger het voltage naar de bougie. Dus bij stationair kan je last hebben van een wat zwakke vonk, en dan kan het gebeuren dat LPG net even iets makkelijker ontsteekt dan benzine. Hoe is het luchtfilter? Geen obstructies die als een soort "permanente choke" kunnen werken?