25 May 2011, 15:57
ik heb de CO schroef (Pierburg) helemaal in gedraaid (met de klok mee), eigenlijk stond hij dat al, en helemaal uitgedraaid (zover als ik durfde) maar hij blijft roken en slecht lopen.
Naar mijn mening loopt hij gewoon veel te rijk. Ik merk ook als ik op benzine overschakel, dat hij opeens goed gaat lopen als de benzine bijna op is! Ik vermoed dus dat de vlotter blijft hangen of zoiets. Het membraan is vernieuwd, dat kan het niet zijn.
Misschien is de sproeier (het gat waar de naald in zit) versleten? Dan blijft er toch ook steeds teveel benzine de motor in stromen?
Ik ga hem toch maar eens helemaal demonteren :-)
Dat rare probleem met niet stationair lopen af en toe (op lpg) blijft helaas ook. Start ik de warme motor zonder het gaspedaal aan te raken, of met lichtjes gas geven, loopt hij niet stationair. Start ik met gaspedaal vol ingetrapt, loopt hij wel goed stationair.
Zou er ÃÃn oorzaak kunnen zijn voor beide problemen?
Naar mijn mening loopt hij gewoon veel te rijk. Ik merk ook als ik op benzine overschakel, dat hij opeens goed gaat lopen als de benzine bijna op is! Ik vermoed dus dat de vlotter blijft hangen of zoiets. Het membraan is vernieuwd, dat kan het niet zijn.
Misschien is de sproeier (het gat waar de naald in zit) versleten? Dan blijft er toch ook steeds teveel benzine de motor in stromen?
Ik ga hem toch maar eens helemaal demonteren :-)
Dat rare probleem met niet stationair lopen af en toe (op lpg) blijft helaas ook. Start ik de warme motor zonder het gaspedaal aan te raken, of met lichtjes gas geven, loopt hij niet stationair. Start ik met gaspedaal vol ingetrapt, loopt hij wel goed stationair.
Zou er ÃÃn oorzaak kunnen zijn voor beide problemen?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68