23 May 2011, 21:58
Inderdaad, dat heb ik me nu ook voorgenomen: eerst benzine, dan lpg.
Ik heb Marc's tips ergens gelezen:
De Pierburg heeft een CO schroef onderin. Indraaien geeft minder CO, uit meer. 2% moet-ie hebben.
Eventueel de gasklep bijstellen. De gasklep heeft een stop aan de zijkant, het lipje kan je ombuigen.
Afstelling voor benzine:
Motor opwarmen
Stat. stelschroef (die in het spruitstuk) helemaal IN en vier slagen UIT draaien.
Verbuig het lipje tot de motor 1100-1200 rpm draait.
Draai de stat. stelschroef weer IN tot-ie 900 rpm draait.
De gaskabel hoort in rust strak, de gasstang los (0.5 mm speling).
Ga ik binnenkort proberen. Zou mooi zijn om hem aan de CO meter te hebben, misschien lukt dat bij een vriend.
Hij loopt nu veel te rijk op benzine (blauwe rook en stank).
Daarna het lpg-verhaal.
Maar ik heb al twee keer een monteur aan de idle-schroef zien draaien op de verdamper (AG), die midden op de verdamper zit. Hiermee zou de CO te stellen zijn, maar van anderen hoor ik dat de schroef op de slang naar de inlaat, de CO schroef is...
Ik hoop dat het lukt, want op zich loopt hij nu goed op lpg.
Ik heb Marc's tips ergens gelezen:
De Pierburg heeft een CO schroef onderin. Indraaien geeft minder CO, uit meer. 2% moet-ie hebben.
Eventueel de gasklep bijstellen. De gasklep heeft een stop aan de zijkant, het lipje kan je ombuigen.
Afstelling voor benzine:
Motor opwarmen
Stat. stelschroef (die in het spruitstuk) helemaal IN en vier slagen UIT draaien.
Verbuig het lipje tot de motor 1100-1200 rpm draait.
Draai de stat. stelschroef weer IN tot-ie 900 rpm draait.
De gaskabel hoort in rust strak, de gasstang los (0.5 mm speling).
Ga ik binnenkort proberen. Zou mooi zijn om hem aan de CO meter te hebben, misschien lukt dat bij een vriend.
Hij loopt nu veel te rijk op benzine (blauwe rook en stank).
Daarna het lpg-verhaal.
Maar ik heb al twee keer een monteur aan de idle-schroef zien draaien op de verdamper (AG), die midden op de verdamper zit. Hiermee zou de CO te stellen zijn, maar van anderen hoor ik dat de schroef op de slang naar de inlaat, de CO schroef is...
Ik hoop dat het lukt, want op zich loopt hij nu goed op lpg.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68