15 May 2011, 11:10
Zoals het onderwerp al aangeeft..
Ik heb gister een poging gedaan om de kleppen van de ama te stellen. Het gaat hier om een b18a.
Afstand moet zijn 0,45 in- en uitlaat hetzelfde, koud warm schijnt ook niet uit te maken.
Methode volgens haynes:
Valve fully open check and adjust
No8 No1
No6 No3
No4 No5
etc. etc.
Dus draaien aan pulley tot No8 volledig open is, ga ervan uit dat ze hiermee bedoelen dat de klep maximaal open is. Beetje heen en weer met de pulley om het max. punt te vinden.
Voelermaatje 0,4 tussen nok (boven de veer en onder het "pootje") no1, deze glijdt er redelijk makkelijk tussen. Vervolgens voelermaatje 0.5 deze wil niet. Zou dus 0,4-0,45 moeten zijn.
Meeste kleppen stonden goed merkte alleen dat er een tweetal wat strakkig zaten, deze aangepast en klaar??
Vind dat de kleppen tijdens het rijden behoorlijk geluid maken, is dit normaal voor een b18?
Stel tips en ervaringen meer dan welkom.
Thanks
Ik heb gister een poging gedaan om de kleppen van de ama te stellen. Het gaat hier om een b18a.
Afstand moet zijn 0,45 in- en uitlaat hetzelfde, koud warm schijnt ook niet uit te maken.
Methode volgens haynes:
Valve fully open check and adjust
No8 No1
No6 No3
No4 No5
etc. etc.
Dus draaien aan pulley tot No8 volledig open is, ga ervan uit dat ze hiermee bedoelen dat de klep maximaal open is. Beetje heen en weer met de pulley om het max. punt te vinden.
Voelermaatje 0,4 tussen nok (boven de veer en onder het "pootje") no1, deze glijdt er redelijk makkelijk tussen. Vervolgens voelermaatje 0.5 deze wil niet. Zou dus 0,4-0,45 moeten zijn.
Meeste kleppen stonden goed merkte alleen dat er een tweetal wat strakkig zaten, deze aangepast en klaar??
Vind dat de kleppen tijdens het rijden behoorlijk geluid maken, is dit normaal voor een b18?
Stel tips en ervaringen meer dan welkom.
Thanks