3 April 2011, 18:52
Ik heb mijn nokkenas gedemonteerd.
Krukas poelie met merkteken op merkteken, hulpas gemarkeerd, nokkenas (uiteraard) op merkteken.
Spanrol ontspannen, boortje er in.
Riem van de nokkenaspoelie af.
Nokkenaspoelie over gezet op T as (past op ÃÃn manier vanwege uitsparing).
Nieuwe as gemonteerd.
Alles op merktekens, riem er om, spanner er op, merktekens 40 x gecontroleerd (en OK).
Nu wil ik klepspeling meten.
Ik draai met dop 24 de krukas rond, maar de nokkenas blokkeert op de 4e en 6e nok vanaf de voorkant van auto ....
Hoe kan dat nou ??????????????????
De riem staat op spanning netjes op de merktekens, zo stond ie ook toen ik hem demonteerde ....
(stomme is dat ik laatst in iemand anders zijn (ontstekings) discussie op een soort gelijk probleem heb zitten reageren, en er nu zelf me zit ...)
Wie o Wie??????
Krukas poelie met merkteken op merkteken, hulpas gemarkeerd, nokkenas (uiteraard) op merkteken.
Spanrol ontspannen, boortje er in.
Riem van de nokkenaspoelie af.
Nokkenaspoelie over gezet op T as (past op ÃÃn manier vanwege uitsparing).
Nieuwe as gemonteerd.
Alles op merktekens, riem er om, spanner er op, merktekens 40 x gecontroleerd (en OK).
Nu wil ik klepspeling meten.
Ik draai met dop 24 de krukas rond, maar de nokkenas blokkeert op de 4e en 6e nok vanaf de voorkant van auto ....
Hoe kan dat nou ??????????????????
De riem staat op spanning netjes op de merktekens, zo stond ie ook toen ik hem demonteerde ....
(stomme is dat ik laatst in iemand anders zijn (ontstekings) discussie op een soort gelijk probleem heb zitten reageren, en er nu zelf me zit ...)
Wie o Wie??????
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......