Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
245 b21et start niet meer
#13
Jan-Willem schreef:Wat ik verwacht is inderdaad benzine relais, en benzine drukken.
Als er verkeerde drukken zijn door een defecte pomp of door steeds een uitvallende pomp loopt de motor moeilijk.
Relais even doorsolderen en goed opletten bij de eilandjes van het relais. (kunnen los breken)

Meet als eerste de dempdrukregelaar eens na, deze moet rond de 20 Ohm zijn op de pennen.
Dus dan moet er ongeveer 0,6Amp gaan lopen als er spanning op staat..
Heeft hij geen interne weerstand van ca. 20 Ohm is deze ten dode opgeschreven...
Deze zal dan vervangen moeten worden voor een juiste werking van het systeem.
Controleer ook eens de injectoren, deze moeten een mooi sproeibeeld geven..

Dit zijn ongeveer de waardes die gemeten moeten worden.

Gemeten drukken voor K-jet systeem:

Koud
- 5,1Bar met de kraan dicht
- 1,6Bar met de kraan open
Warm
- 5,1Bar met de kraan dicht
- 4,1Bar met de kraan open
Dempdruk regelaar heeft 18 Ohm op de spoel.
De stroom die er loopt naar de dempdrukregelaar is 0.63Amp

Warm houd dus in dat de dempdrukregelaar regelt, doet hij dit niet dan mis je die druk dus.
Dank voor het meedenken!
Ik heb de hoofdpomp onder de auto vandaan gehaald omdat ik op de draad onder de achterbank, die naar de pomp loopt, even direct aan spanning vanaf de accu gelegd had en geen sjoege kreeg. Ik twijfelde aan aarding o.i.d maar bij nader onderzoek bleek de pomp brakkig want hij liep soms wel en soms niet (bij een klap erop deed ie het wel en liet je hem weer een tijdje liggen dan deed ie het niet meer)
Ik had even met een reserveaccu getest zonder tussenkomt van alle bedrading en relais in de auto en toen kon ik goed vaststellen dat het echt de hoofdpomp was. Ik heb hiervoor een nieuwe gehaald bij de automaterialenzaak bij me in de buurt (auto indus) van een volkswagen/ford/mercedes maar hij had de goede afmeting en dat was voor mij het voornaamste. De druk is wel iets hoger dan de pomp die erop hoort (5,5 bar) maar hij startte er weer prima mee. Maar even een proefrondje rijden en kijken hoe een en ander zich houd.
Ik heb nu een andere turbo met spruitstuk en een nieuwe uitlaat en een nieuwe benzinepomp.
-Het relais heb ik doorgesoldeerd en dat zit weer goed (ik had een nieuwe gehaald maar de oude doet het eigenlijk nog prima)
Ik vind het zo vreemd dat de benzinepomp pas spanning krijgt op stand 3 van het contactslot, doorgaans is dit al in stand 2 meen ik(je hoort dan gelijk de benzinepomp lopen)
-Weerstand in de dempdrukregelaar was goed.
Volvo XC70 2.4 T 1998<br />Volvo 245 Turbo 1984<br />br />Mini Cooper MKII 1969
Antwoord


Berichten in dit topic
245 b21et start niet meer - door mironiko - 8 February 2011, 18:14
245 b21et start niet meer - door edwin - 8 February 2011, 21:03
245 b21et start niet meer - door mironiko - 8 February 2011, 22:44
245 b21et start niet meer - door WvR - 10 February 2011, 01:34
245 b21et start niet meer - door mironiko - 10 February 2011, 08:50
245 b21et start niet meer - door Volvo 142 B23 - 10 February 2011, 11:18
245 b21et start niet meer - door mironiko - 10 February 2011, 12:31
245 b21et start niet meer - door WvR - 10 February 2011, 13:29
245 b21et start niet meer - door mironiko - 12 February 2011, 12:17
245 b21et start niet meer - door skidje - 12 February 2011, 18:58
245 b21et start niet meer - door mironiko - 12 February 2011, 19:33
245 b21et start niet meer - door mironiko - 21 February 2011, 16:14
245 b21et start niet meer - door mironiko - 6 March 2011, 16:21
245 b21et start niet meer - door mironiko - 18 March 2011, 16:09
245 b21et start niet meer - door pepijnwk - 19 March 2011, 19:49
245 b21et start niet meer - door mironiko - 20 March 2011, 20:07
245 b21et start niet meer - door pepijnwk - 22 March 2011, 21:38
245 b21et start niet meer - door mironiko - 2 April 2011, 21:26

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Hulpgevraagd K-jet B21et b.b. 0 4.313 28 June 2016, 21:19
Laatste bericht: b.b.
  Afstellen ontsteking B21ET b.b. 0 4.149 3 May 2016, 11:49
Laatste bericht: b.b.
  B21ET start niet meer Karinsky 4 27.709 28 September 2014, 20:54
Laatste bericht: Karinsky
  b21ET : Is een "pissende" injector te herkennen? edwin 3 6.952 7 August 2014, 21:16
Laatste bericht: edwin
  Turbo B21ET vervangen vraagje Karinsky 34 77.091 9 July 2014, 22:22
Laatste bericht: Karinsky
  manual boost controller B21et met een TD04 turbo edwin 14 22.503 16 February 2014, 21:15
Laatste bericht: edwin
  Vacuum slangen op op B21ET HansDAF 13 15.950 2 September 2013, 12:26
Laatste bericht: Stevves
  "Hamerende" B21ET BartMandersRacing 34 20.279 19 August 2012, 07:55
Laatste bericht: BartMandersRacing
  Altijd fijn als het niet werkt... Oliedrukmeter en dashboardlampjes Coenraad 0 2.215 16 April 2012, 18:15
Laatste bericht: Coenraad
  Auto slaat soms plotseling af of wil niet starten Elsje 0 2.403 26 March 2012, 17:31
Laatste bericht: Elsje

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)