1 March 2011, 22:09
@Jan: Goed dat je het zegt, zou er zomaar niet meer aan denken..... Thnx. Moet er echt even tijd voor zien te vinden. De agenda zit weer ramvol tot en met zaterdag en zondag weet ik nog niets zeker. Ik moet er voor naar de zaak omdat daar mijn gereedschap staat. Even een prio van maken.... (als in deze maand, april ben ik echt geen dag meer thuis)
@Zuurstar: Dan ben je toch redelijk droog komen te staan als je dat overkomt. Dat is bij mij gelukkig nog niet het geval. Ik zit nog steeds ruim op peil.
Als straks blijkt dat toch de koppakking er uit ligt, moet ik daar echt vrij voor gaan nemen. Dat komt nu echt even niet uit. Alle bijkomende symptomen (blijven dampen, koelvloeistof ruiken aan de uitlaat, enz) heb ik niet, dus voorlopig eerst maar eens de andere tips aanpakken. Aan de andere kant: lekke spruitstukpakking (uitlaat), misschien nu ook de waterpomp, ombouwproject wat al 3 jaar op de plank ligt: als ik alles nu eens aan kan pakken, kan ik net zo goed de kop er preventief af trekken en meteen een verse pakking ertussen leggen. Kan de kop ook eens een grondige inspectiebeurt krijgen.
Ik heb (sinds het vervangen van de koelvloeistof en slangen) zo'n 1500 km gereden en ben alles bij elkaar zo'n 300 cc koelvloeistof kwijt. Het is niet veel (ik heb nog niet eens moeten bijvullen) dus voorlopig houd ik het op een kleine lekkage. En met de opmerking van Jan in het achterhoofd is die misschien straks ook voorbij.....
@Zuurstar: Dan ben je toch redelijk droog komen te staan als je dat overkomt. Dat is bij mij gelukkig nog niet het geval. Ik zit nog steeds ruim op peil.
Als straks blijkt dat toch de koppakking er uit ligt, moet ik daar echt vrij voor gaan nemen. Dat komt nu echt even niet uit. Alle bijkomende symptomen (blijven dampen, koelvloeistof ruiken aan de uitlaat, enz) heb ik niet, dus voorlopig eerst maar eens de andere tips aanpakken. Aan de andere kant: lekke spruitstukpakking (uitlaat), misschien nu ook de waterpomp, ombouwproject wat al 3 jaar op de plank ligt: als ik alles nu eens aan kan pakken, kan ik net zo goed de kop er preventief af trekken en meteen een verse pakking ertussen leggen. Kan de kop ook eens een grondige inspectiebeurt krijgen.
Ik heb (sinds het vervangen van de koelvloeistof en slangen) zo'n 1500 km gereden en ben alles bij elkaar zo'n 300 cc koelvloeistof kwijt. Het is niet veel (ik heb nog niet eens moeten bijvullen) dus voorlopig houd ik het op een kleine lekkage. En met de opmerking van Jan in het achterhoofd is die misschien straks ook voorbij.....

`88 245, B230K, M47